Båten är i!

Lördagen började förjävligt, efter 4 timmars sömn och en hård natt är man ganska sliten när man vaknar kl 11 en lördag morron, men men, bara bita sig i läppen och ta tag i dom krafterna som är kvar, båten ska ju i vattnet! wihi. Team dalkars + tjuumas. dvs Team Björka ^^ men men, det vart lite förseningar men runt 2 kom båten i vattnet efter allt fixande med dragkrok och lossnade av bromsar på trailern osv. Utter är nu i vattnet och nedanför följer 2 fisketurer.

Lördag

Vi åkte runt och cruisade lite först för att kolla hur båten gick. Den gick väldigt bra faktiskt, med 25 snabba knop krossade båten ytspänningen på vattnet, 4 pers i båten + fiskeutrustning, helt okay faktiskt. Vi bestämde oss sedan för att testa jigga av djuphålan i sjön, tyvärr inga fiskar up i båten, dock ett par hugg. vi åkte igenom ån och testade lite här och var där det vart grunt och sen djupt. Jag (Jimmy) står och jigger efter borre, det var väl iaf det som var tanken, och det där då det sjunger tag i spöet och jag blir hysterik, jag tänker inte tankarna på att det kan vara gädda utan jag tror bara det är en enorm abborre, spärren på max och jag håller på att åka ner i vattnet av kraften när fisken försöker sticka, dock gick det bra och upp till ytan kommer en gädda, lite besviken blir jag då jag trodde jag hade ett monster till abborre på kroken ^^ den tyngde vågen till 2.7kg och årsbästa. Vi byter ställe och Bjoz kör med modellen större jigg. tanken var då gädda, Där sjöng det till i bjozez spö och vi frågar om det är nåt stort, nej, behövs ingen håv om det inte är abborre, HÅV! utbrister han, det är en abborre, håvningen går smidigt till och upp kommer den smällfeta abborren. den tynger vågen till 0.88kg och det är bjozez näst största abborre, PB:t ligger på 1,3kg. Efter det blir det tyvärr ingen fisk och Rilleh och tomas blir fiskfittor.
image35
Denna padda surfade runt i ån med cruise control igång =)

image36
Denna fina bit vägde 2.7kg =) Årsbästa (fulaste minen dock ;D)


image37
Bjozez ser helt exalterad ut ;D


Söndag

Efter ännu en hård natt men aningen flera timmar sömn ringer bjozez och säger att nu ska vi ut och fiska, Självklart hänger man på. Rille plockas up och vi far mot båten, Vi bestämmer oss för att testa samma ställen som gav fisk förra gången och sedan åka up en längre bit upp i rossvalen. Där jag fick gäddan dagen innan fiskar nu björn upp en fin abborre ytterligare. även den ganska rund om buken men tillhörde en lägre divisionen. Det är ganska dött och våra magar börjar hungra ihjäl oss, och vi har kommit fram till att Team dalkars, antingen fiskar dom annars äter dom, det är våra största intressen ;D. Men men vi tar en tripp till Storå för att köpa pizza som vi sedan kan sätta oss i båten och äta. Efter pizzan har vi fått nytt krut och vi börjar fiska direkt, Vi ställer oss och börjar jerka vid vädligt mycket vass, jag kör med en buster shallow eller vad dom heter :P den gick iaf bara nån centimeter under vattnet, PANG säger det och det smäller till i mitt drag, jag ser gäddan som attakerat underifrån och puttar up draget på ytan så att det hänger sig. attans, ut med draget igen men den ville bara hugga 1 gång. vi åker vidare och ställer oss i "jerk-paradise" Det dröjjer inte länge innan det nyfunna stället levererar. En fin gädda på 3.7kg drar rille up ur vattnet =) efter detta får vi tyvärr inget mera utom några enstaka hugg. vi begär färden hemmåt för att nanna.

image38
Jag glufsar pizza <3

image39
Rilles fina firre på 3.7kg Tog andra kort med andra kameran då denna tog slut på batteri, kommer mera bilder på skönheten & annat


/ Skitfiske

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0