Kortare jiggtur

Kom just hem från en kortare eftermiddagstur ute på Lindesjön. Jiggade ner i hålan som vanligt och efter tre kast klipper en gädda stjärten på min sista stora stomjigg! :P Frustrerande. Drog på en ännu större variant av samma typ av jigg men som saknade rött inslag i färgschemat. Fiskade flitigt med denna på olika sätt och djup men nada. Dagen som idag hölls under ett stadigt grått molntäcke med lättare vindpustar verkade fånigt trögt. Men så bytte jag till en mindre stormjigg, imitation abborre och med rött inslag. Bang! Så satt det en hyfsad gädda i änden. Otroligt pigg firre som rusade två gånger under båten och ut på andra sidan. Så låg det iaf en gädda på 3,3kg i håven.

image50

image51


Strax därefter fick jag en till mindre gädda på samma jigg. Beteslåset hade öppnats så olyckan var och knackade på dörren ;) Skitbeteslås, bytte ut det mot ett hardlock.

image52


Därefter var fisket mycket trögt och jag gick igenom hela jiggboxen tror jag. Riktade fisket efter både borrarna och gäddslemmisarna men inte en stöt ens.

Skitfiske på er alla! :)

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0