Svårt att kroka?!

Efter skolan stack jag nerma Dalkars och drog lite kast längs lugnvattnet efter strömfåran. Började med samma jerkbete som funkade sist men bytte efter ett tag eftersom ingen högg. Satte på en mellanstor Salmo Slider i mörtfärg och kastade på samma ställen. Pang! Klockrent hugg under ett spinnstopp, blixtsnabbt mothugg och sekunden senare spottade fisken ut draget. Fan tänkte jag, drog ett nytt kast på samma ställe ungefär. Efter ett tag, PANG igen! Men samma visa, direkt efter mothugg släppte fisken. Så här fortsatte det i ungefär en halvtimme, sammalagt 7 tokhårda hugg men lika svårfångade fiskar. Vet inte ens om det var gädda som högg, Slidern brukar de lätt få in i munnen. För övrigt såg jag ett stim betesfisk som vakade kontinuerigt några meter ut på ett ställe. Efter ett tag plaskar det till och bara några meter ifrån mig såg jag stora ringar i vattnet. Kastade där men nada. Trots att jag bytte krokar på Slidern till sylvassa Owner, fastnade inte en jävel.

Idag bommade jag 7 fiskar och fick en död mussla. Good job, fiskfittan! :( Anyway, hade gött allesammans.

//Björn

Kommentarer
Postat av: Rille

det måste fan vara rekord! 7 hugg och ingen kroka :S
ta ett försök imorgon och se om turen e med då :)

2008-04-07 @ 19:18:01
Postat av: Björn

Får fan ta o göra det :) Hakar du på?

2008-04-07 @ 19:31:03
Postat av: Rille

Absolut gör jag det :)

2008-04-09 @ 18:59:40

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0