Båttur och jigga

Jag, Björn, tog mig en solotur med båten idag. Kom ut vid 2 och återvände hem kl 6. Jigg var det enda jag fiskade med. Effektivt och roligt och lätthanterligt när man är själv. Började med att nöta av randomställen i Lindesjön vilket resulterade i nada. Därefter puttrade jag upp i Bottenån och ankrade vid en djuphåla där det var mycket liv och rörelse. Det dröjde inte länge innan det högg på mig stormjigg men fisken gick förlorad. Så fortsatte det under två timmar men frammåt slutet lyckades jag undkomma det förnedrande ordet fiskf****. En liten gädda från Lindesjöns största djup.

I Lindesjön var gäddorna spårlöst försvunna, hot-spoten indikeraede ytterst lite på lodet och resten av sjön är bara trist och dö. Bottenån är aldrig ett riktigt säkert kort och har liksom Lindesjön några få platser som är värda att besöka. En av dessa var djuphålan och där verkar fisken stå nu, så dit blir det återbesök snart.

Jag tappade mycket fisk idag på grund av dålig koncentration, ont i magen och att jag var allmänt trött. Hur som helst tror jag fisket är på väg mot det bättre igen, 15-16 grader i ytvattnet är inte fy skam!



Auf wiederzeehn! // Björn

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en bra kväll!

2008-08-18 @ 19:00:38
URL: http://snackablondie.blogg.se/
Postat av: Björn

Tack detsamma du! Fin blogg!

2008-08-19 @ 18:28:13

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0