Ädelfiske än en gång

Jag (Björn), Erik och Rille skulle spendera hela dagen vid tjärnen och frammåt ett var jag och Erik på plats. Rilleman skulle anlända så fort han slutade jobbet vid halv fyra-tiden. Denna dag hade vi planerat noga. Förutom alla fiskeprylar laddade vi upp med mycket käk att grilla under dagen. Vi tog även med kryddor för att grilla eventuell fångst. Och fångst behövde inte dröja!
Jag och Erik började fluga direkt nere vid tjärnen och det dröjde bara 5-10 minuter tills jag hade napp. En stridbar regnbåge med väldigt fina fenor högg på min svart/röda fuga. Stadig håvning av Erik och vågen visade 0,95kg. Bra start!
Men det var bara början, 5-10 minuter senare hugger det på min fluga igen! Ännu en regnbåge i samma storlek som förra kunde landas.

Första bågen:

strax under kilot

Närbild första:

Närbild


*Bild på andra bågen kommer!*

Jag och Fernau nötte vidare på samma plats och vaken bara fortsatte. Men sen bestämmer jag mig för att flytta mig lite åt sidan och på nya stället smäller det på ytterligare en båge efter bara några kast. Min tredje båge för dagen och även denna i samma storlek och på samma fluga. 750g, 860g samt 950g vägde mina fiskar och Erik tyckte jag var sjuk haha.

*Bild på tredje bågen kommer!*

Kul med en så bra start men jag kände mig lite bortskämd med ställningen 3-0. Det blev dags att häma Rille så jag begav mig iväg mot bilen men hann inte komma särskillt långt för då skriker Erik: BJÖÖÖRN! Sprang tillbaks och skulle just ta håven när regnbågen släppte :/

Hämtade iaf Rille och när vi kommer tillbaks har Erik tappat ytterligare en. Därefter vänder turen till hans sida och han lyckas landa sin första. Också den är i samma storlek som mina.

*Bild på bågen kommer!*

Vi bostadde oss vid vindskyddet och gjorde upp eld, grillade korv och skojade. Lite senare får Erik sin andra båge för dagen, samma storlek. 3-2-0 nu.

*Bild kommer!*

Mer fisk blev det inte trots ihärdigt nötande och växlande av flugor. Kvällen trodde vi starkt på men vaken avtog tidigare än vi trott. Jag kan iaf slänga upp lite randombilder:

Rille mekar fluga:


Vak:


Svarttjärn:


Fernau i fjärran:


Grästuva, just runt den vakar det stort och mycket och så långt ut kommer ingen av oss med flugan ^^:


Skitfiske på er alla! //Bjoz

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0