PB-Borre i dalkars

Idag tog jag (Erik) och Jimmy en liten fisketur i Dalkars. Solen har legat på ett par dagar så värmen i vattnet har stigit och fiskarna svettas och inte allt för pigga på hugg. Men med Jerk och Jigg gav vi oss som sagt ut iallafall i ett försök att få upp någon firre. Jag som dessutom inskaffat mig min första systemkamera var laddad att få fota första fiskeutflykten med kameran i ägo.
Vi började vid dammluckorna där ja körde jigg och jimmy nötte lite jerk.

Vårat kära dalkars

Efter en tids dängande med jiggen som gav gott resultat här om dagen så böt jag till en av mina Vita curlytails från Cabelas. Innan första kastet sa jag till jimmy "nej nu ska jag ta första abborren på haspel för iår". 20 sek satt mitt PB på kroken. Efter en liten fin kamp så håvade jimmy fint in fisken.

Fina fisken

C&R såklart

Tyvärr fanns ingen digitalvåg med denna gång vilket gav ett osäkert resultat runt 7-8hg gränsen så vi säger 7hg vilket blir lite lättare att slå vilket är bra då ett pb ger en pizza i Team Dalkars =)

Turen fortsatte senare lite längre ner i Dalkars och vi stannade vid liab/golfbanan för att testa gäddorna men inget resultat denna varma dag. Lite bilder kan vi dock slänga upp. Första dagen med nya systemkameran så inga superbilder Razz


Jimmy

lite av våra fiskeprylar

Här gömmer sig nog ett nytt PB på borre, kommer snart dras upp Very happy

Det var allt för idag.
Förhoppningsvis kommer det snart bli fluga efter Regnbåge och Öring. Rapport kommer ska ni se.
Skitfiske på er!

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0