Trolling på Rossvalen

Jag och Robin drar ut på trolling på Råsvalen, tidig eftermiddag. Vädret grått, låga tunga moln men lite svag vind för optimala förhållanden. Jag väljer 3 beten och Robin 2 så börjar vi fisket. Det är helt stendött och vi diskuterar vad fisken håller på med här efter väderomslaget de senaste dagarna. Sjön har aldrig varit så här svårläst, fisken är som borttrollad! Efter några timmars konstant nötning åker vi upp till Storå och går iland och käkar pizza. Jätte mums... sedan har vi nya krafter och beger oss ut igen men koncentrerar oss i den norra delen utanför Kallernäs. Tiden går och strax före 6 hugger det äntligen. Jag som står närmast greppar spöet och rycker. Tyngd, härlig tyngd i spöet! Robin vevar upp de två närliggande betena eftersom det utlösande var på paravanen. När fisken kommit så pass nära båten att vi får syn på den konstaterar vi att gäddan inte är så stor. Den känns bara extra tung för att den har käften vidöppen. Surt tänkte jag men upp kom iaf dryga 3kilosen. Högg på grön Westins Jätte. Den ska få mer tid i Råsvalen hädan efter. Därefter blev det superbråttom hem eftersom jag hade tid att passa 18:30!

Bilder på gäddan:
(Så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte vägde gäddan, ser fan i mej ut att väga mer än 3kg iaf)

image63
image64


Skitfiske på er alla!
//Björn

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0