Betesfisk!

Nice väder tänkte jag och åkte till segelbåtshamnen. Jag va tydligen inte den ända som tänkt så.
Hela segelbåtsklubben verkade ha årsmöte just då. Men det hindrade inte mig från att trängas på bryggan, med
flugspö i högsta hugg fick jag lite respekt och de avlägsnade snabbt. Nedanför fötterna möts jag av en kaskad av
betesfisk. Har alrdig varit med om något liknande, de fanns i alla sstorlekar. Jag förmodar att endel va där för
att leka. Andra för att söka skydd samt steka lite. Gäddflugan åker av med omedelbar verkan och byts ut mot en
Harörenymf. Skulle varit kul om någon riktigt duktig flugfiskare sett mig då, med ett klass 9-10 och en harörenymf hehe.
Lyckades lura en hel del "betesfisk" men det va inte mycket till fight. En annan ganska frän incident som hände mig
när jag stod och lekte med nymfen? (flugan alltså) Jag fick en liten löja på och böjrade dra in, plötsligt försvinner all betesfisk runt om, och jag tappar löjan. En guld-görn skugga sveper snabbt, straxt under ytan och tar löjan. Det va en ganska så fin gädda som slukad min tappade löja.







Och nu, revange!

//Rille


Kommentarer
Postat av: Lella

Vilka fina bilder!

2009-04-19 @ 14:04:06
Postat av: Antonia

blääää , fisk är bläää rille . ;)

2009-04-19 @ 14:42:00

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0