Fiske i Mörrumsån

Jag (Björn) fick den stora glädjen att fiska i Mörrumsån, min farsa gjorde mig sällskap där under hela dagen. Fiskekortet var inte billigt men det var en härlig dag i det fina soliga vårvädret. Fiskarna uteblev helt som synd var, inte ett hugg hade jag och såg inte någon annan som hade det heller för den delen. På kvällen checkade jag invägningsstationen och dagens register av fångster; ynka 4st med topp på dryga 2kg. Alltså en mycket dålig dag i det ökända Mörrum... Jag pratade med en tysk som varit där 5 år i rad och han sa att fisket inte hade varit så här dåligt någonsin! Otur ja visst, men nu vet man hur det ser ut och fungerar där i laxparadiset.

Det blev en del bilder på mig som fiskade samt lite av omgivningen, tyvärr blev det som sagt inga bilder på fisk :P


Inne i en fiskeshop, liten och stor gädda. Hit åker man inte för att fiska gädda... :)





Pool 1 - Flugfiske



Pool 1 - Här skulle det varit kul att vifta lite fluga...




Det röda huset heter Laxens hus och är ett museum och akvarium samt är det där man löser ut fiskekort.



Just här är allt fiske förbjudet.








Själv fiskade jag spinn med rekommenderade drag.



Laxar hoppade framför näsan på mig, men ingen ville ens peta på draget.




ABUs stora fabrik i Mörrum. Mycket större än jag trodde, sträcker sig långt borton det som får plats i bild.






Fin miljö, rent och lättåtkomligt med roliga små uddar och öar.



Det var varmt..




Vackert



Gräsänder fanns det gott om.





Pool 3 eller 4, endast spinnfiske.






Sen blev det kväll och inte ens de erfarna gubbarna stog kvar och fiskade, då tyckte jag och farsgubben med det var dags att åka hem. Blir väl att återkomma någon gång men vid en hetare period! Nu vet ni iaf hur det ser ut där nere :)

Skitfiske
Björn

Kommentarer
Postat av: Rille

Synd som tusan att du inte fick någonting, spec när man är på ett så bra ställe. och för att inte tala om priset.. :( nu ser jag framemot en uppdate från gäddparadiset istället :D

2009-04-27 @ 09:36:27

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0