Mera kustfiske

Idag såg det mulet ut på himmeln när jag kikade ut genom fönstret på mogronkvisten. På med kläder, bre några mackor och ut till kusten med jerkbaitsetet i högsta hugg! Jag och min nyfunna jerkbaitvän dängde av kanterna.

Jag påpekade att jag trodde vädret var bra och med tanke på det grumliga vattnet skulle gäddorna ta betet bra idag, "upp till bevis" svarade min kompis och sekunden därefter hojtar jag till JAJEMEN! Och gör ett mothugg med fast fisk :D Så klockrent blev det haha... så här såg den lille ut:








Som ni ser tog den betet skapligt djupt och det var inte utan en och annan skråma på fingrarna som jag plockade ut det ur käften. Den klarade sig fint efter en stunds återhämtning.

Vi bytte ställe och jag hade ett brutalt hugg skapligt nära land där gäddan bröt ytan men missade draget helt..... fan, hade jag bara gjort spinnstoppet 1 sekund längre hade det suttit! Man lär sig verkligen det där med långa spinnstopp, det tar verkligen på psyket. Samma gädda följde efter mitt drag 3 kast därefter men ville inte hugga igen, man såg att det var en skaplig gädda. Polarn hade oxå efterföljare i samma storlek lite längre bort, liksom jag på ännu ett ställe åt andra hållet. Långa gröna som kom fram och tittade på våra beten men dom verkade ha tappat suget för att hugga. Inte så konstigt, jag tittar upp i skyn och ser att den fina mulna himmeln spruckit upp till nästan klarblå. Strax därefter, strax efter lunch, slutade alla efterföljare och all kontakt med fisk. Solen är ett gissel här nere, dom blir så skygga..

Nya tag i bättre väder! Skitfiske alla
//Bjoz

Kommentarer
Postat av: Rille

Grattis till årets första snipa ;D hehe

2009-04-28 @ 11:16:51
Postat av: Bjöz

Hahaha tack! Funderade på att kapa linan :D

2009-04-28 @ 12:11:19

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0