Långpromenad längs Karlshamns kust

En långpromenad längs Karlshamns kust

Jag tog mig en välbehövlig ledig dag från skolan (det va ju ändå söndag!) och fiskade gädda från blekinges natursköna strand. Dagen började med att ta skydd från diverse regnskurar som kom och gick lika snabbt. Själv hade jag börjat fiska några timmar före min vän Casper hängde på och det dröjde ett tag innan jag hittade fisk. Så small det äntligenoch jag fick drilla min första fisk med den nya jerkrullen, en Ambassadeur JB.


En kämpaglad sommargädda på 3,9kg, föll för en blå buster jerk.


Själv på plats är det svårt att ta bra bilder. Här får den iaf friheten åter.


Nya rullen, fick den för ett mycket bra pris och är helnöjd!


Rullporr!

Blev några fler efterföljare men tyvärr ingen mer landad! Det var däremot en otroligt härlig dag ute och man har fått den motion man behöver, vi rörde oss bortåt 1,5 mil tur och retur.
Eftersom det är så överdrivet vackert här nere brakar jag på med lite bilder åt er!



Jag, Bjoz, i mina fiskarglasögon.




Mums



Tång tång...




Skärgård.


Casper dänger jerkbajt.


Fint ljusspel frammåt kvällen.


Dom stora vaknar snart till liv igen!

Jerkhugg och skitfiske!

//Björn

Kommentarer
Postat av: Erik Fernau

Härligt inlägg björn! :)

Kul för dig me första fisken på nya JB.

Jag och Rille drar om någon timme ut till Svarttjärn.

Ska försöka fixa ihop lite härligt filmmaterial och foton till bloggen :)

2009-08-31 @ 14:08:58
Postat av: Bjoz

Låter trevligt, väntar med spänning!

2009-08-31 @ 17:22:36
Postat av: Joi

Härligt Bjoz! Blir det en 15+:are i höst?

2009-08-31 @ 21:44:01
Postat av: Björn

Den gäddan hoppas jag att jag får slita bra mycket längre för! ;) En till på 10 vore mera lagom :)

2009-08-31 @ 23:26:23

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0