A bunch of flugor

Har knåpat med dessa de senaste timmarna.
Inte de snyggaste kanske, men är övertygad om att de kommer fungera i vår :)
Tål att tänka på är ju att jag inte alls har hållt på länge med just flugbindning,
och att jag lärt mig allt genom att prova mig fram. Med andra ord en riktig N00b (^_^)...
Any how, fått lite insider info om ett grymt ställe att fiska Sik på..
Väntar bara på att isen släpper, kanske kan lyckas lura en på fluga?
Kallar denna kollektion för DDG... (Drop dead gorgeous ♥) ;)















Dessa flugor ska alltså imitera en subimago (dagslända i dess utvecklade stadium)

Chrimps




Denna fluga heter Poodle ↓

Då tänker ni - vadå pudel, there is no spoon?
Jo there is actually a spoon this time, kroppen är gjort av chickys hår ;)

//Rille

Kommentarer
Postat av: Björn

Najs flugor :) Längtar till den dag då du tar nytt PB på en hemmagjord. Poodle rockar!

2009-02-28 @ 14:12:12
Postat av: Lella

Vilken "fluga" har du Kittys eller Lillemans hår på då?

2009-02-28 @ 16:43:23
Postat av: Jimmy

hahah jag förstod direkt när det stod poodle ! ;D btw riktigt snygga flugor

2009-03-02 @ 18:35:42
Postat av: Viccan

Tequila kanske fastnar på chicky kroken.

Vad duktig du har blivigt Rille... Kram

Lycka till i tävlingen i helgen , jag hejjjjjar på dig.

2009-03-04 @ 13:58:43
URL: http://seviccans.blogg.se/
Postat av: Björn

I sommar tänker jag binda en fluga med mitt eget hår hahaha.. Vilken fisk skulle inte nappa då!

2009-03-05 @ 01:56:59
Postat av: Rich

haha bjoz ja det är ingen dum idé :D sjävl har jag varit inne på en kolletkion av just kroppshår. Namn på de har jag också. Pubis flugan, ganska lätt att lista ut ;) även Svinrygg? om man har grov hårväxt på ryggen. Rövsägg, den är rätt bra va? Samt näshårsfugan, aj :P Denna kollektion kan verka lite pubertal och omogen men tror starkt på vissa kandidater ;)

2009-03-05 @ 23:05:41
Postat av: Erik

lätt att du måste köra vidare på de där rille.. kommer ihåg snacket om Bodyhair collection? :P

2009-03-13 @ 15:27:17

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0