En leta tripp

Dagen började ordentligt vid 12, när jag insåg att tiden började rinna iväg. 13:31 gick nämnligen tåget ner till Mjölby, där skulle jag byta till Östgötatrafiken och åka vidare ner till Linköping Central där Rille skulle plocka upp mig.. Allt gick som en dans och jag betalade inte änns för resan ner :p inte på nått av tågen. När jag kommit ner te Linköping C så kom Rille och hämta mig, vi åkte till Sportfiskeaffären och hämtade hans flugspö som dom hade bytt lina på.

I lägenheten snackade vi gojjs och tog en varsin pruttare (Whisky) samt några fina öl. Inte för många då våran resa skulle börja väldans tidigt dagen efter.

Vi kilade iväg till Jois morsa och hämtade lite varma kläder o.s.v.

Under kvällens gång testade jag även nånting väldigt starkt, nämnligen Habanero!
För att ni ska få en kort uppfattning om hur starkt det är så kan jag säga att det heter scoville som det mäts i, och Tabasco ligger på ca 2000 till 5000 Scoville, medans habanero ligger runt 350 000 - 550 000 Scoville :p
Här har ni ett litet bildspel på hur det såg ut :P


Habanero

Den lilla kan väl inte vara så farlig eller ?

Eller ? Tårar börja komma

GAH DET VAR STARKT!

Drack saft i 15 minuter utan minsta antydan på att smärtan skulle försvinna, efter drygt 20 minuter började det avta och jag kunde sakta men säkert återgå till mitt normala liv :P


Over And Out

Kommentarer
Postat av: Erik

hehe härligt bildspel jimmy. gott me gratis resa också!

2009-02-15 @ 12:58:06
Postat av: Bull3n

Det var en sån där jävlen jag åt hel och låg och spydde av på jobbet... Gått är det ;)

2009-02-18 @ 19:52:05
Postat av: Anonym

Förstår att du spydde! så jävla starka!

2009-02-18 @ 20:40:35
Postat av: Börne

Habanero... världens starkaste väl? Tro fan att det sved i käften ^^

2009-02-19 @ 23:38:55

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0