Skön dag på Lindesjön

Dagen börjar med ett stopp på Jakto, för att införskaffa lite nya beten.
Shadfish ripper jiggar från interfish, var det som stod på listan.
Stefan bjöd på dem och jag tacka och tog emot. Han hade sålt en
hel del senast på Elmia mässan, så vi hade en del förväntningar.
Plockade upp Björn, och sedan bar det av till sjöss.
Vi stannade till vid en djuphåla strax utanför båtplattsen, och började
dänga. Det tog bara 10min sedan hade jag en pigg Gädda hookad.

 



Ny plats, nya tag. Bara ett stenkast från denna hotspot ligger ytterligare
en djuphåla, och vi jiggade på. Plötsligt ett stenhårt hugg, samt ett
dåligt mothugg..Darn, tänkte jag.. Några kast senare i samma riktning, med
ett mycket bättre mothugg, en abborre på 480g slukade min vita ripper jigg.
Och jag var rätt övertygad.



Telefonsamtal..
En glad och ivrig Jimmy står och väntar på oss längre upp i ån, säger Björn.
Även han hade tagit sig ett besök till Jakto, för att skaffa sig sin älskade
JB rulle och stealth code red lina.

På väg mot Jimmy stannar vi till under en bro, för att ta några snabba
kast. Pang, pang pang, typ..
Jag missa två sköna hugg, och Björn hookar en som släpper vid båten.

Jimmy anländer i båten, vi gasar på i bottenån till en verklig hotspot.
Jag och Björn drar en varsin pigg gädda och humöret är på topp.
Det blev inte mer än såhär denna kväll, jag får yttligare en till
gädda när vi närmar oss land.
Måste säga att Shadfish ripper jiggarna verkligen levererade
(speciellt vit)...





//Rille

Kommentarer
Postat av: Bjoz

Sjukt rolig båttur. Andra gången för i år och så jäkla mycket kontakt med fisk. Vi lär skaffa lite fler såna där jiggar så vi har i ur och skur.

2009-06-12 @ 00:54:25
Postat av: Erik

Tjenare grabbar :)

Riktigt trevliga inlagg sen ja har akt.

kommer hem ımorgon natt sa sen blir de fulla dalkarsteamet som ska ut o fiska =)

Tyvarr inget fiske for mıg har nere, bara nagon kass tur som de fanns att boka, ınte vart de.

ses snart. ha de fint.

Skit fiske pa er =)

// Erik

2009-06-12 @ 09:40:15
Postat av: Rille

Härligt att höra grabbar :D synd bara att jag drar till Linköping idag, och kommer hem på Tisdag nästa vecka, sen åker jag på Torsdag till Tynningö :(

2009-06-12 @ 13:23:16
Postat av: Lella

Vilka otroligt fina bilder Ni tar!

2009-06-12 @ 18:01:10

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0