Skönt drag i Dalkars..

Yess.. Igår va nästan hela Teamet samlat, det var bara Jimmy som felades.
Så jag, Björn och Förnis tog en heldag med båten i dalkars.
Det började inte som vi hade hoppas på. Efter någon timme
lyckas vi äntligen dra dagens första.

Jag hade en konstig kännsla av att jag skulle dra något stort denna dag.
I och med att jag drömt natten innan att jag skulle dra en abborre på två Kg.
Fast nu blev det ju inte någon abborre, utan en gädda som jag först trodde
låg runt ca 8kg+.. Men ack så fel jag hade. Gäddan som drogs på filmen nedan
vägde bara 5.3kg... Skäms lite över den överskattade vikten men men..
Kul när man får en fisk som man inte har en susning om hur mycket den väger,
specielt om man tror att det kan vara PB..


5.3kg..


4kg+



Nåja, dagen va inte slut efter den sköna gäddan.
Jag drog en på lite över 4kg, så jag va rätt nöjd.
Dagen slutar med att Björn och Förnis får en varsin mindre gädda,
och alla var nöjda.
Dalkars levererar <3
Nu drar jag till Stockholms skärgård och njuter av den svenska
Midsommaren.. :)

Chuck Norris-Hugg på er!
//Rille

Kommentarer
Postat av: Bjoz

FYYY FAAAN VILKEN ROLIG FILM! :D:D:D

2009-06-18 @ 19:42:15
Postat av: Fernau

hehe, härligt inlägg rille!



riktigt roligt dalkars är denna sommar, skönt att ha så nära till roligt vatten. Snart får vi fota lite kilosborrar ;)

2009-06-19 @ 10:06:50
Postat av: Björn

Alltså tycker inte nån annan att filmen blev sjukt rolig? Jag har skrttat tills jag nästan dött, tre gånger i rad, med olika personer varje gång! :D Bästa i år utan tvekan

2009-06-19 @ 17:02:21
Postat av: Daniel

Rille skulle ni få upp en gädda i dalkarsån med en sån där vit jigg i så ska du veta att ja hade den på kroken men gäddan bet av linan...

2009-06-20 @ 14:38:47

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0