Pimpel tävling Ostgotha 09

I fredags åkte jag och joi till Peddan för att på lördag morgon, delta i en pimpel "tävling" och representera TD.
Kvällen bjöd på en heldel whisky och bärs. Fick även prova på att göra egna pimpel krokar.
Lördag morgonen började trögt med nån enstaka borre. Framåt lunch drog det till i min pilk..
Och upp kommer en lite gäddsnipa på ca 100g(Årets första) , det va allt jag fick.
Peddans far va den som viste bäst, och drog ett på riktigt fina borrar.
Vinsten gick även till han, joi slutade på en stolt andra plats.






Gärs eller Gös?


Gaddern ;)



Gubbens borrar :)



Och nu kära läsare. Några flugor !


Rabbit stripe, kallar jag den :P


Räkor är roliga att göra men det är sällan man blir nöjd :(
Hittar heller inga bra mönster..


Liten geting?

Våtfluga.


Okänd art :P


Slutligen en "streamer"
//Rille


Kommentarer
Postat av: Lella

Grattis Jo:i!

2009-03-08 @ 12:24:04
Postat av: Björn

Det är absolut en gärs.



Grattis Joi!

2009-03-08 @ 14:32:31
Postat av: Anonym

Håller med bjoz, gärs helt klart.



Ni verkar ha haft roligt iaf, och du börjar få riktigt bra kläm på flugorna rille :) härligt.



Ja jag sjunger väl med i kören också grattis joi :)

2009-03-08 @ 18:28:46

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0