Krok genom finger

Jaha, idag hände det som jag fruktat ända sedan jag slutade använda håv. Fick på en pigg rackare skapligt nära land och den lilla knubbisen hade krafter för sin storlek. väl inne vid land sträcker jag mig för att greppa den och så sprattlar den nå förbannat. ZACK! Så satt en krok genom mitt högra pekfinger, skönt skönt.

Jag var själv på platsen och blev ganska uppjagad vid händelsen, en 2,5kg gädda som hängde fast i mig själv och en krånglig otymplig terräng. Fick iaf loss gäddan efter att ha letat igenom väskan efter den nya tången som var tvungen att plockas ur sin fördömnda förpackning först. Sen släppte jag i gäddan igen och lirkade loss draget så bara kroken satt kvar. En sväng till lasarattet och lite bedövning så var den snart borta.




Fick tyvärr ingen bra bild på gäddan, var lite stressigt som man ju kan förstå :P




Men jag stack ut och fortsatte fiska efter sjukhusbesöket. Grillade lite korv vid en trevlig grillplats. Blev tyvärr inge mer fisk men hade några kontakter.




Så kan det gå :) Tänker nog landa kommande gäddor med handske ett tag framöver.

Skitfiske alla!
//Björn

Kommentarer
Postat av: Marcus

Åh fy fan! Stort att behålla lugnet och ta lite bilder. Och att du åkte tillbaka och fiskade efter sjukhuset =) Bättre lycka nästa gång!

2009-05-04 @ 12:27:41
Postat av: Jimmy

Fy fabelunda bjoz! såg ditt sms, väntade bara på en update ^^ skapligt kyligt ändå du måste ha tagit det

2009-05-04 @ 13:07:23
Postat av: Rille

jag va ju med om något liknande när jag satte draget i armen och gäddan satt kvar i andra änden på draget... men vettefan om det va lika illa som detta! Men respekt att du offrar dig för bloggen! ;)

2009-05-04 @ 13:11:25
Postat av: Björn

Tack tack hörni :)



Jo det var en rätt jobbig situation alltså, värst var i början när gäddan satt kvar och inte ville ligga still... När jag väl fått bort fisken och draget blev jag kluven på vad att göra härnäst. Var 30minuter ifrån stan och 1h från sjukan. Gick halva biten sen blev jag hämtad av en kompis :)



Jadu Rille, den andan hoppas jag är standard för oss alla! ;D

2009-05-04 @ 15:52:01

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0