Krokad igen! Kustrapport

Här är en rapport från mig här nere i Karlshamn igen. Jag och kompisen pallrade oss upp kl 6 på morgonen och begav oss ut i den starka vinden och det piskande regnet som ständigt kom och gick. Polarn som var på plats lite före mig ringde snart och peppade mig: Jag hade två efterföljare samtidigt på tredje kastet! Skynda dig! Så med lite snabbare steg var jag snart på plats.

Casper får snart första gäddan på kroken, pigg och kry och bjöd på rolig fight! Väl inne vid den steniga strandkanten står jag redo med kamera och frågar om han ska ha en handske när han landar den. "Nej då det går bra" svarade han och 4 sekunder senare satt han och den drygt 3kg tunga gäddan fast i samma jerk! xD




Jag kände mig tvungen att knäppa ett snabbt foto för att bevara ögonblicket därefter hjälpte jag honom att få bort gäddan illa kvickt. I med gäddan och sedan fortsatte jag att fiska medan Casper begrundade sitt finger med en finfin ownerkrok i. Medan han stod och pratade i telefon bakom mig smäller nästa gädda på och jag tar upp en nästan lika stor slemmis, runt 3kg. Casper gjorde sitt bästa för att fota med en och en halv hand :P




Casper ägnade säkert 30 minuter åt att lirka och ha sig och efter ett kirurgiskt ingrepp fick han ut kroken, bakåt. Därefter fick han ett litet plåster av mig och vi var båda igång med att fiska igen. Jag missade två till gäddor av mindre kaliber då dom högg precis inne vid fötterna på mig, reflexerna är för snabba så jag drog ju för sjutton undan betet för dom så dom missa haha!

Blöta blev vi. Men kul att gäddorna var så pass pigga. Hade jag inte blivit så blöt och kall som jag blev hade jag gärna fortsatt några timmar till, men kanske var lika bra vem vet det hade kanske slutat med en krok i fingret ;)

//Bjoz

Kommentarer
Postat av: Rille

Härlig uppdate bjoz :) ser framemot att få fiska med dig snart :)

Hejbombastik från joi btw :P

2009-05-28 @ 23:07:32
Postat av: Bjox

Kul att du gilla den! Ja detsamma du, ska bli sjukt roligt att filma lite fiske med =)

Haha Hej-bombastik på dig själv du Joi! :D

2009-05-29 @ 00:41:03

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0