Träff med Blekingebo

Vilken jädra vinter! Här åkte jag 50 mil söderut och förväntade mig öppet vatten och kanske lite snöblask i dikena. Men så istället är vattnet fruset långt ut på havet och snön ligger i massor överallt. Plus att det kom ännu mera snö idag när jag var i Karlskrona. Jag hade ett tråkigare ärende att uträtta i Karlskrona på morgonen men därefter blev det roligare.

Jag träffade nämligen Niklas Leijon som bor i och har pluggat i Karlskrona sedan drygt 4 år tillbaks. En riktig blekingeindöfing alltså. Vi snackade fiske, smidde planer inför våren, åt lunch, förbannade vädret och blängde på för mig helt obegripliga matteuträkningar. Integraler tror jag det hette. Hans boende är högst lämpat för fiskemöjligheter, han har lika kort till skolan som till vattnet. Och vattnet finns överallt, och han bor mitt i smeten. Hela Karlskronas skärgård är fiskbar och ganska lovande även från land. Nicke har tagit två fina gäddor precis utanför skolområdet där han studerar. Den största var på 8+ (när han fick den för andra gången!).

Det var inte direkt frågan om att ta några bilder idag. Snöstorm. Även med en vanlig färgkamera hade bilderna blivit svart-vita. Men nu vet jag liksom Ni vad som väntar i vår! Mera Blekinge på G och grymma tungböj i spöna tillsammans med den här sköna snubben ifrån Blekinge!!

Frostbait på er!
Björn

Kommentarer
Postat av: Antonia

Härligt inlägg !

2010-02-10 @ 19:52:44
URL: http://ranklevenantonia.blogg.se/
Postat av: Bjoz

Kul kul :) tack

2010-02-10 @ 23:33:40

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0