Flugfiske med nytt spö

Det var ett litet tag sedan jag la vantarna på mitt nya fina flugset. Nämligen ett Hi-Level Royal #6 och en silverglänsande Hi-level-rulle till den. Och nu har jag fiskat med det ett tag och vilken fröjd det är att svinga flugan långt ut samt att känna fisk som knycker och rusar. Jag är helnöjd med rullen och spöt, men linan tänker jag så småningom byta ut till en opti-stream då jag älskar det tunga skjutet i den.

Jag åkte med min bror och en kompis (Tomas Nettelbladt och Johan Takalo) till en privatägd tjärn där det kokade av fisk. Regnbåge och öring vakade konstant. Här drillades det upp ett antal regnbågar och även 2 öringar. Öringarna var det Johans farsa som tog upp, han känner väl till tjärnen så han visste hur man gjorde om man säger så!

Längtar ut igen, flugfisket biter sig hårdare och hårdare fast hos mig. Och visst är det roligare med bättre utrustning.



Jag och Johan på en liten gräs-ö



Öring på kilot, fint det



En torrfluga som fungerade bra... tills en firre knep den!


Flugfiske var roligt, nu är det ännu roligare!


Tomas sitter i en liten båt och fotar mig och Johan.


Kjempetorsk och skitfiske!
//Björn

Kommentarer
Postat av: Joi

Härligt inlägg atlet-Björn!

2010-06-09 @ 16:07:57

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0