Predator + Predator

Idag brann fiskeabstinensen inom mig, nästan fysiskt märkbart. Nu när vädret äntligen har töat en sväng och några kvadratmeter markyta smältit fram får jag ju givetvis lite vårkänslor. Men lurad av moder jord, det är ju för fan mitten av januari! Hur som helst väcktes jag ur vinterdvalan och bestämde mig för att köpa mig ett nytt jerkspö.

För 5 år sedan köpte jag mig ett Buster Stiff 6' på sportfiskemässan och det har varit mig troget sedan dess, jag gillar det spöet helt klart. Men i år ville jag uppgradera mig och då fick det bli...
- Ett Daiwa Luna 130-180g. Vet inte om jag kunnat bli nöjdare än så här, men det återstår att se. Jag längtar som ett barn på julafton att få skåda denna klinga in action med vildsinta gäddor i andra änden.

Spöt är:
  • Väldigt snyggt
  • Lätt som en fjäder
  • Skön aktion och ändå robust
  • Toppenskönt rullfäste och handtag
  • Det är skrivet "Predators" på det vilket klingar väldigt bra med min "ABU Predator" rulle, inte sant?





Vad är det där för silverkrok på närbilden av rullen? Det är mitt eget halssmycke som jag bär dagligen. Är mycket glad över att ha hittat något så passade och snyggt på samma gång.

Den underliga Bustern är en av förra årets specialfärger som jag fick av CWC för att jag tog 12-kilosgäddan på en Big Bandit.





Det här blir något slags dubbelinlägg.

Jag hittade lite bilder från en av förra årets Dalkars-turer som jag glömde lägga upp. Så här är några goa höstbilder som talar om för oss alla att vi väntar på något gott, och vi väntar inte för länge!











//Björn

Kommentarer
Postat av: Albin

Underbart spö, köpte det i höstas och är helt klart nöjd! så lätt med ändå känns det rejält.

2011-01-20 @ 00:03:12
URL: http://fiskebroderisoder.blogotype.se/
Postat av: Björn N

Kul att höra att du är nöjd med det. Jag tvivlar inte en sekund på att jag oxå kommer bli helnöjd :)

2011-01-20 @ 20:08:18

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0