Workshop på G

Äntligen är jag snart igång med egentillverkning av lite jerkbaits.

För närvarande inväntar jag en beställning från hobbex så att jag kan snickra ihop ett schysst torkhjul. Eftersom jag ska använda mig av epoxylack är det lämpligt att ha så att lacken lägger sig jämt och slätt och fint.

Träslaget jag ska börja med är ek då det är vad jag har fått tag i. Jag har svårt att bestämma mig vilken modell jag ska göra först, det står mellan den översta eller mellersta i bilden nedan.

Utseendemässigt har jag enormt många idéer på lager däremot är jag helt nollställd när det gäller viktning och rörelsemönster. Så det blir för mig den största utmaningen och roligt ska det bli att lära sig detta.

Har suttit och lattjat i photoshop och försökt komma på några trevliga färger så här i förväg, så att det bara är att köra racet från början till slut när jag väl är igång.

Jag frågar er som också gjort egna beten:
  • Vilka tabbar och missöden råkade ni ut för i början? Något klassiskt nybörjarmisstag?
  • Hur ska betet viktas (enligt teorin) för att betet ska få side-to-side rörelse? (Buster Jerk, Slider etc)
  • Någon som kan säga något om just ek? Egenskaper?




//Björn

Kommentarer
Postat av: Mattis

kul att du har kommit gång nu ska bli jävligt intressant och se hur det går om du lyckas göra några big björns ;D

2011-01-21 @ 11:19:17
Postat av: Björn N

Haha japp ^^ Jaså är det så dom ska heta? ;)

2011-01-21 @ 11:27:53
Postat av: Jimmy R

Gött mos!!

2011-01-21 @ 21:27:09
Postat av: Mattis

haha ne dom ska heta vad du tycker passar ;D men tyckte big björn skulle va kul :D

2011-01-22 @ 13:41:46
Postat av: Jimmy R

Kö typ nån rolig stavning på bait (:

typ baejt eller nånting ;P

2011-01-23 @ 10:52:28
Postat av: Björn N

Ja... vi får väl se vad dom ska heta. Först och främst ska dom bli verklighet ;) eller hur?

2011-01-23 @ 13:23:14

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0