Storgäddan lurade rakt under båten!

Vi kom ut på sjön på eftermiddagen och möttes av en kraftig nordanvind under en annars klarblå himmel och en brandgul höstsol. Fisket började väldigt trögt och vi letade efter fisken. På vindsidan trodde vi det skulle finnas fisk men det gjorde det inte så vi bytte taktik och fiskade på läsidan de sista timmarna. Just som solen gick ner bakom  trädtopparna får jag min enda fisk för dagen och klarar mig från den skamliga titeln på F.

Jag fiskade in min nya Big Bandit ganska långsamt och ända inne vid båtkanten tänkte jag "Jag låter den sjunka ner en halvmeter innan jag tar upp den och kastar om". Och det gjorde jag rätt i för rakt under båten skjuter en grov gädda fram och slukar hela banditen i käften, nästan som att få ett hugg på vertikalfiske! Gäddan som är runt metern lång gör tre häftiga luftsprång under fighten och hoppar vid ett tillfälle nästan självmant in i båten. Mattis håvar den sedan galant och dagen var räddad. 6120g och 99cm praktgädda från Mattis hemmavatten. Jisses vad detta vatten leverar!!

Shitfish på er!
//Björn







Kommentarer
Postat av: Jan O

Jäklar vad ni ligger i, skickligt :)

2010-09-29 @ 09:04:42
URL: http://www.fiskenyheter.se
Postat av: Björn

Hehe tackar! Jo det går ganska bra nu och det är hur kul som helst :) Fiske nästan varje dag!

2010-09-29 @ 10:34:30
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0