The Rock

Här om dagen så tänkte jag städa lite i mitt rum, då hittade jag min gamla limpistol och en hel kartong med lim stavar, och efter som jag å Björn är sugna på att göra egna jerks så provade jag att gjuta med lim.

 

Jag började med att skissa på hur jag ville att den skulle se ut, sen skar jag ut formen i foam. Krokögglor och framögglan gjorde jag i en tjock ståltråd som jag sedan satt fast i mitten av foamen sen smälte jag bara limmet i formen och lät torka.

När limmet torkat va det bara och ta bort foamen efter som limmet inte fastnar på det materialet. Fram till det här momentet så gick allt förvånansvärt bra, men när det kom till att forma så var det näst intill omöjligt. Jag använde ett rakblad format som en halv måne som visade sig vara bäst. Jag tänkte att fula kanter kan man ju värma på med tändare och trycka ner med tummen men det gick inte då det blev kladdigt å fastna i tummen och att försöka sandpappra var lönlöst. Insåg ganska snabbt att limm inte är nått vidare material att gjuta i, men jag fortsatte ändå.

Och här är resultatet:

 

Den blev tung ful och kantig där av fick den namnet "The Rock". Inte direkt ett super snyggt bete som man blev nöjd med men tyckte ändå att det var lite kul att skriva om, jag kommer absolut skaffa mig riktiga grejjor och göra ett ordentligt bete i framtiden, man kan ju inte vänta sig att första betet ska bli perfekt speciellt när det är gjort i lim ;)

 


Kommentarer
Postat av: Björn N

Kul idé att gjuta betet i limm. Och fort gick det ju, du började väl med betet bara igår eller förrgår? Ska bli intressant att se om den har någon gång i vattnet med :) Vore skoj!

2011-03-24 @ 11:40:19
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: joi

jag tyckte att den var fin!

2011-03-24 @ 11:56:33
Postat av: Mattis

jo började igår å då såg ju hur den gick idag :D aom en slider 10a :)



Tack Joi men den se bättre ut på bilden men den gick ganska fint

2011-03-24 @ 16:34:15
Postat av: Mr foorheelveete!

Well... Har sagts förr och tåls att sägas igen, de flesta beten är gjorda för att attrahera fiskarens ögon och inte fiskens...

2011-03-29 @ 10:53:03

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0