Vårtecken - 17 gäddor

Öppet vatten är nog det bästa av alla vårtecken, det tycker i alla fall jag och Björn efter dagens fiske tur. För 4 dagar sen var jag ute vid och reka våran kanal men till min stora besikelse var det tjock is överallt Men i morse bestämde jag och Björn att åka och kolla igen efter dom varma dagarna som har varit, och det visade sig att den var helt öppen!

Glada över att se öppet vatten och taggade till tusen började vi rigga våra spön och kollade ut vilka drag vi skulle välja. När väl fisket hade börjat sa jag och Björn att det här verkar verkligen som en dag där vi kommer kunna få lite gädda och vi hinner knappt snacka klart innan Björn tar sin första gädda på första kastet, efter det fortsatte det bara att hugga.

Efter 12 gäddor blev det lunch paus för att låta vattnet vila lite och för att kolla andra sidan av bron men den visade sig inte alls vara lika bra så vi gick tillbaks till den sidan som hade visat sig vara hetast för dagen. Väl framme där vi började säger björn lite kaxigt "placerar jag den här rätt nu så kan jag lova att jag tar en",
ett perfekt placerat kast å 2 sekunder senare SMACK!. Efter att gäddan krokats av, fotats och fått gå tillbaks ner i vattnet sa han samma sak igen lite på skoj och felkrokade en gärs.

Jag körde en hel del gäddfluga idag också och klantigt nog så var det på en ny fluga jag har bundig med guld och silver flash som jag tappade dagens största. Ett brutalt hugg som slet linnan ur näven på mig, men med 17 landade gäddor och sjukt roliga fighter så kan jag leva med det, det är ju en dag imorgen också :)






Skitfiske
//Mattis och Björn



Kommentarer
Postat av: Joi

Grattis Boys!

2011-03-15 @ 22:36:36
Postat av: Marcus

Fan vad Nice GRATTIS.



Hoppas det lossar här snart.

2011-03-15 @ 22:42:31
URL: http://teamdreamfishing.wordpress.com
Postat av: Rille

Mycket bra skrivet och snygga bilder. Och vad gör jag då? jo, jag sitter ca 15mil bort i nån jävla håla och binder mina flugor.. Avundsjuk, jag? Nej nej.. ;)

2011-03-15 @ 23:32:26
URL: http://meandmyrod.blogg.se/
Postat av: Björn N

Tack hörni, det var verkligen en lyckad tur. En sån där dag som man aldrig glömmer.



Rille: Hehe ja men du laddar ju upp inför när du kommer hem för att fiska nästa gång! :D Då smäller det igen.



Det gör det nog snart Marcus, det ska bli varmare och varmare hela veckan ut.

2011-03-15 @ 23:44:15
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Chippe

GRYMT! Fy fan va ja längtar.

2011-03-18 @ 21:28:47
Postat av: Mattis

Tack alla :)



och Chippe du får ta å pallra dig hit snart var ute idag i cirka 40 min å plocka 3 st :)

2011-03-19 @ 16:23:53

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0