Dagsrapport, vertikal-gösar

Jag hade aldrig tidigare provat på vertikalfiske efter gös och hade därmed ingen aning om att det kunde vara SÅ kul! Och då har jag inte upplevt något vidare superfiske nej, men bara att få känna på hur man gör och kroka första gösen räckte för att ge mig en stark vilja att fortsätta med denna teknik.

Det var jag Rille och Joi som ställde om siktet på gös för första gången i år. Vi blev rejält försenade men väl på plats dröjer det inte mer än 5 minuter innan Joi krokar sitt livs andra gös, på sitt livs andra försök! Duktig flicka må jag säga och grattis! Strax därefter var det min tur att få känna på första göskontakten och fan så kul det var, trots att vi bara fick smågösar. Mer än så blev det inte under kvällen men det räckte gott och väl för att väcka ett nytt intresse i min redan fullsmockade fiskehjärna.

//Björn

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice! Vertikal fiske efter gös är verkligen så jävöa roligt, Helt klart mitt andra favorit fiske efter jerk gädda.



2011-05-16 @ 15:45:38
Postat av: Björn N

Jag håller med dig! Fast idag var jag ute på ett bompass men ska verkligen försöka lära mig det här fisket i år.

2011-05-16 @ 23:07:35
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Chippe

Jaa vi har haft massa bompass på gös oxå, en bra mkt större vetenskap än gädda är det :)

2011-05-17 @ 10:02:42
Postat av: Björn N

Hehe ja det kan man lugnt säga, det är en utmanande fisk. Därför det är så roligt att fånga dom :)

2011-05-17 @ 12:01:23
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0