En till blekingegädda

Den här helgen blev ganska snarlik den förra lustigt nog med en udda bonusfisk på lördagen (torsk/havsöring) och en skaplig gädda på söndagen.

Jag och polarn stack ut och piskade kanterna med våra jerkar och stred mot den mycket starka motvinden i den mulna vädret. De "vanliga" ställena var döda idag men på ett nytt ställe hände det grejer.

Den här granna gäddan i prima vårkondition sög tag i min Buster jerk. Var kul att få inviga den nya vågen med något så fint som en fisk på 7,67kg och 98cm :) Här är ett litet bildspel som kan få tala för sig självt:



















And back she goes!


Känner att jag haft en äckligt bra start på det här året! Tycker det är synd att ni gubbar, Erik, Rille och Jimmy ej kan vara med och uppleva detta med mig... men livet är långt och Blekinge finns nog kvar! :D

Blir nog inte så mycket fiske i veckan, men nästa helg kommer jag hem och kollar läget i Dalkars :)

Skitfiskeeeeee! //Björn

Kommentarer
Postat av: Erik

Du fortsätter att imponera björn. Får passa dig så du inte sluter ut stackars recorden ;)

Trevligt att se fina blekingegäddor och skoj att du fått me en polare o fiska. Fiske alltid roligare när man e 2 enligt mig. Du får berätta hur de går för han med lärandet av jerkfiske. Han har ju en ganska bra lärare med sig iaf ;)



2009-04-05 @ 22:14:08
Postat av: Bjoz

Ju snabbare den slits ut desto bättre ju! ;D Ja blekingegäddorna är något helt annorlunda, så jävla fina och feta. Du och dom andra måste titta ner hit i år eller nästa...

Håller helt med dig om att det är roligare med sällskap :) Hehe jodå han börjar få till knycken skapligt och kastar hyfsat, men det där med spinnstopp osv kommer i nästa lektion :P Han lär ju vara ganska inspirerad vi det här laget iaf ^^ Och tack ;)

2009-04-05 @ 22:24:35
Postat av: Erik

Grattis! Hittade hit från fiskesnack.com. Fiskar själv en hel del jerk med utgångspunkt från K-hamn och jag har kommit så långt att jag tänkt tanken att fiska från strandpromenaden. Nu blir det kanske till att göra slag i saken =).



Hör av dig om du saknar fiskesällskap ngn gång. Jag jobbar på AAK så har också rätt nära till fisket =).

2009-04-07 @ 10:50:21
Postat av: Björn

Tack Erik! Vad trevligt, ja men fiska på längd strandpromenaden du, det funkar ju uppenbarligen :) Vore kul att fiska någon gång, men hur hör jag av mig? :P

2009-04-07 @ 14:01:34
Postat av: erik

jag fyllde i min epostadress i fältet så trodde den skulle visas...

erik(punkt)e(punkt)stabil(at)gmail(punkt)com

2009-04-07 @ 16:21:56
Postat av: Bjoz

Aaaha, well har lagt till dig på msn nu iaf!

2009-04-07 @ 20:26:26
Postat av: erik

ok, till msn använder jag en annan adress, lol =)

erikjerikj(at)msn(punkt)com.



Fiske med båt i morgon eftermiddag står på programmet. Får se vad det kan ge... Hoppas inte gäddorna börjat leka ännu, men det kanske är risk för det inne i vikarna med tanke på den kraftigt stigande vattentemperaturen...

2009-04-08 @ 10:22:57
Postat av: Bjoz

Okej hehe, la till den nya nu iaf :)



Fan vad najs, du får gärna återkomma med rapport =) Hoppas heller inte dom börjat leka riktigt än, skitfiske på dig.

2009-04-08 @ 15:00:43

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0