Stenhårt Regn/Hugg?

Jag, Björne, har åkit ner till Karlshamn nu igen för att stanna i ett halvår.

Idag var det mulet när jag vaknade på förmiddagen, detta innebar jerkbaitfiske! Det var trögt och jag hade inte ett hugg i början så jag gick till den lokala fiskeshopen för att skaffa lite prylar istället. Det blev en ny jerktafs från BFT, en Big Bandit shallow runner (färg Jimmy Lindahl) och en Buster Jerk shallow runner (färg C340F). Fick även ett nytt fräscht bete av lillebrorsan här om dagen, vet inte vad det är för något men den funkar nog finfint.




När jag kom ut ur shopen hade det börjat regna men jag gick iväg och fortsatte fiska ändå. Regnet tilltog, jag blev blöt. Regnet öste, jag blev blötare. Skitsamma. Tappade snart en gädda på den nyinköpta bustern. Fortsatte men dött, bytte ställe några gånger och fiskade av samma platser jag var vid tidigare idag. Så där mitt i regnet får jag ett så stenhårt hugg att jag håller på att tappa spöt! På samma buster. Reflexmässigt greppar jag rullen hårt och gör mothugg, tomt. Det hårdaste hugg jag haft på år och dar kom och gick lika snabbt. Taggad till tusen fortsatte jag att fiska men det blev inget mer. Till slut blev jag så blöt att både strumpor och kalsonger(!) var plaskvåta.

Kanske var det en sån här som högg?


Eller kanske en atleth-snipa?


Det får jag aldrig veta. Men jag vet att jag snart ska ut igen!

För er som inte vet det ska resten av teamet komma ner på besök hit inom en snar framtid. Smaka lite på blekinges tångruskor :) Ska bli trevligt, kan knappt vänta!

Skitfiske alla,
Strikehunter Björn

Kommentarer
Postat av: Rille

fan va nice bjoz :D att jag är sugen på att komma ner!

2009-08-15 @ 21:36:51
Postat av: Anonym

Det kommer bli grymt ::)

2009-08-16 @ 18:55:56
Postat av: Konsta

En fråga bara, var har du köpt den där Bustern C340F någonstans ? Ser hel grym ut!

2009-10-20 @ 21:49:44

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0