Norrköping och fiskepremiär





04:00
Klockorna ringer efter mina 4 timmars sömn och rilles 2 timmar, det är lagom ^^

Morgonen spenderas med uppdukad frukost och ihoppackning av kläder och utrustning.

06:10
Anländer vi till Norrköping för att hitta en parkeringsplats och inhandla fiskekort. Fisket var redan i full gång sedan 10 minuter tidigare och när vi inte kunde betala med kort i den lilla kiosken fick vi då knata till närmaste bankomat, när vi går dit går vi längs fiskesträckan och ser redan då folk står och drillar fisk! detta verkar lovande :) Med fiskekorten i handen begav vi oss längs kanten för att hitta en grym hotspot som givetvis redan var upptagna
 
Men efter en stund hittade vi ett ställe där det inte stod några, så vi slog oss ner där, och vi listade ut ganska fort varför, för det ända som kom på kroken där var en mussla ^^ plus att det stället gav oss dagens första lintrassel


Jag (Jimmy) Lärde mig en sak iaf, fiska inte med flätlina när det är för kallt, det blir väldans lätt isbildningar på linan som gör att man knappt kan kasta, men man kan även få ganska snygga bilder på isbildningar i spöringarna


Tiden går men ännu inte fått känna nå spögung på våra spön, däremot ser vi folk som står och drillar fisk lite här och där.

Runt 8, efter lite kalla fingrar, frusna tår efter lite stillastående har vi äntligen hittat en hyffsad plats som kanske kan reducera i fisk. Och vi hade inte allt för fel, Rille får på en fin havsöring på 50cm ( minimåttet) samt 1,52kg och det innebär nytt PB då han aldrig någonsin tagit en havsöring förut, så nu bjoz och fernau äre vi som ska bjuda han på pizza.
Efter lyckad håvning av grannarna, eftersom vi inte hade egen håv så kom den upp på torra land och fick ingå i en fotosession




Jag (rille) tar över skrivandet ett tag, jimmy är upptagen med att kolla på Bruce den allsmäktige ;)
Nåja vart va vi, just ja. Har nyss fått min livsförsta havsöring och det skulle bli mer.
Några kast senare hör jag jimmy ropa till, - ah jag såg den, missa draget precis!!
Jag hade kastat ut lite senare och passerar nu stället där han tappa den. Smack!
Där satt nr 2! Synd bara att det inte va jimmy som kroka den.
Passar på att säga att jimmy gjorde två riktiga prestige landningar då vi inte hade någon håv med oss :P
Här posserar jimmy med "hans" havsöring

Denna fick gå tillbaka då den inte höll minimåttet.
Klockan tickar och det ända vi får är ett otroligt vackert väder.






Passar på att ta lite bilder på en drillning








//Jimmy, Rille (ps. den första bilden är inte från vårat äventyr)

Kommentarer
Postat av: JOi

Härligt pojkar!

Det viktigaste är ju att ni har roligt! ;) haha!

Nu får ni ta gäddorna och borrarna i dalkars.

Skitfiske på er.

2009-02-15 @ 12:22:40
URL: http://domkallarmigjoi.blogg.se/
Postat av: Erik

Stort grattis! Kul med att fiskarna börjar landas i TD igen :D

Längtar till våren och ser fram emot mycket TDfiske!

2009-02-15 @ 12:59:40
Postat av: Björnis

Fan jag har ju inte råd med alla dessa pizzor! :D Grattis som fan Rilleman! Synd om dig jimmy men du hade säkert roligt nog att jag tar tillbaka min medömkan ;) Fortsätt med fiskandet, och jag ligger ju fan i lä vid det här laget ^^

2009-02-19 @ 23:37:36

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0