Värna

Jag och Marcus hade bestämt träff kl 08 för att samåka ner till Värna.
En liten sjö som ligger några km från Rimforsa.
Marcus hade varit där tidigare i veckan och dragit en på över 8kg,
så det verkade ju lovande. Hyrde en rodbåt och gav oss till sjöss.
Det tog inte lång tid innan vi hade dragit varsin pigg snipa.
Morgonen började bra, senare framåt eftermiddagen blev det inte lika bra.
Någon efterföljare men annars dött. På hemvägen drog Marcus en till.


Sköna vassruggar fanns det gott om.


Baby bustern va ett säkert kort.


Eagllllllllllleeeeeee (JD i scrubs)


Någon som vet va det är för dagslända? En spinner va det iaf :)
Fanns gott om dom.


Frasinerande sländor. Engångs-insekter ;)


Jag va lite för snabb på knappen, annars en cool action bild.


Marcus med en av gäddorna.

//Rille

Kommentarer
Postat av: Björn

Fin liten sjö, hoppas du/ni kan åka dit fler gånger :) Vad kostade båthyran?

2009-05-04 @ 11:20:24
Postat av: Marcus

Båten kostade 200 kr/dygn, men om man hyr flera dagar på raken kostar det 100 kr/dygn efter första dagen. Fin sjö, jag ska iaf åka dit fler gånger, speciellt eftersom jag måste lämna ett nytt ankare till gubben eftersom jag och Rille sumpade det =)

2009-05-04 @ 12:25:57
Postat av: Björn

Det var ju inte alls dyrt! Hade jag tillgång till en så billig båt här i Karlshamn hade jag utnyttjat det Ofta med stort O. Ser fram emot fler rapporter därifrån =) Skitfiske på er

2009-05-04 @ 15:54:09

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0