Guidning i Dalkars

I söndags hade vi stämt träff med en medlem från Edgeforum
som hade läst bloggen och sett grisen från dalkars.
Joel har släkt i Lindesberg och var uppe över påsken,
så det var inget snack om vad som gällde,
vi bestämde oss för att visa Joel vårat fantastiska vatten.

Eftersom gäddfluga varit så "outstanding" för mig nu på våren
fick det även bli det denna dag också.
Joel som aldrig prövat gäddfluga fick chansen att känna på ny typ av spögung.
Och visst blev det så...

Vi traskade iväg till ett väl beprövat ställe där jag tidigare vårar
tagit en och annan pigg vårgädda. Det dröjde inte länge
innan jag hörde ett sjungande; - Sidärja, på redig göteborgska,
och sedan bar det bara av, vi landade hela åtta gäddor
(jag 5 och Joel 3) den dagen.

Kul när folk kommer hit och fiskar, och att det levererar!


Joels första! (grattis :)







//Rille



Kommentarer
Postat av: Björn

Kul som fan att ni drog lite gädda! Synd att jag inte kunde vara med men vad ska man göra... :) Hoppas du tyckte om Dalkars-vattnet.

2010-04-09 @ 02:17:55
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Joel

Ja, det var riktigt kul! Snackade lite med Rilloh-Frilloh om att ni borde komma ner och fiska lite havsöring här. Dock går det jädrans trögt, har haft tre bomturer hittills. Men om man tänker sig några veckor framåt så bör fisket vara bättre. Jag hör av mig till Rille om det blir aktuellt!

2010-04-09 @ 07:49:31
Postat av: Thobias Lundin

Hörrni grabbar... Var och fiska idag vi hål 5 på golfbanan idag och drog fast mig i botten men efter fick jag upp skiten med lite om och men. Men jag fick även upp ett annat drag! En 10 cm lång kastfluga med rött huvud och grå kropp så skulle bara fråga om det var något av era grejer!

2010-04-13 @ 00:16:50
Postat av: Thobias Lundin

Hörrni grabbar... Var och fiska idag vi hål 5 på golfbanan idag och drog fast mig i botten men efter fick jag upp skiten med lite om och men. Men jag fick även upp ett annat drag! En 10 cm lång kastfluga med rött huvud och grå kropp så skulle bara fråga om det var något av era grejer!

2010-04-13 @ 00:18:10
Postat av: Björn

Joel: Det låter mycket intresant, vi får höras av!



Thobias: Haha där ser man! Det var en snubbe från Kungsör som tappade den spinnflugan för några dagar sedan. Han hade åkt ända hit för att fiska med oss och det var som sagt han som satte dit flugan :) Om jag själv hade fått upp den hade jag gett tillbaks den, hehe ;) Blev det för övrigt någon fisk?

2010-04-16 @ 17:52:26
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Joel

Ja, det är intressant. Tyvärr går det åt pipan med mitt fiske. Uppe i 8 bomturer nu. Har fått en plattfisk, men det är allt. Ett hugg, en plattfisk. Känner inte att det är läge att "guida" er förrän jag själv har haft lite spöböj. Dock känner jag till många ställen nu!

2010-04-17 @ 09:37:30
Postat av: patrik anderses

Vad fiskar ni med för flugor grabbar? Stora? Små? Färger o.s.v.

2010-04-17 @ 21:48:46
URL: http://www.fisketeamfalun.com
Postat av: Rille

Tjo Patrik. Vi kör mest med flashflugor i olika färger, guld, silver, peacock osv.. Ca 15-20cm långa

2010-04-18 @ 16:11:29
URL: http://[email protected]
Postat av: Björn

Så där envist kan det ju vara ibland. Men det släpper nog snart :) Vi skulle ha roligt även om fisket inte är det bästa ändå.

2010-04-20 @ 12:09:16
Postat av: Joel

Ja, absolut. Jag väntar liksom bara på att det ska lossna. Hur som helst så glömmer jag inte av det. Ett alternativ är ju att köra kvälls/nattfiske på sommaren. Nåja, man kanske kan börja med att ni snackar ihop er om helger ni skulle kunna komma ner. Bör gå att knö in er i vår lägenhet.



//Joel

2010-04-20 @ 12:58:23
Postat av: patrik anderses

Flash funkar alltid. Binder ni flugorna själva eller? Tog första fluggäddan i vattnet nedanför igår faktiskt. Riktigt härligt med gung i spöet :D

2010-04-21 @ 18:15:25
URL: http://httpwww.fisketeamfalun.com
Postat av: Rille

Yes Patrik, jag binder alla flugor själv, det tjänar man på :)

2010-04-26 @ 14:56:09

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0