GÄSTINLÄGG av Joi - GÖSFISKE!

Jag har i flera år nu, periodvist fått följa med grabbarna ut och fiska.
Oftast vill jag följa med för att sola, äta picknick,
fota eller helt enkelt bara glassa i båten.

Från början var jag osäker på vanligt spinnfiske,
linan lyckades allt som oftast trassla ihop sig,
eller så fastnade jag, och någon av killarna fick buttert slita och rycka..

Efter ett tag kände jag mig säker på det, och började prova på olika
fiskemetoder som t.ex. spinn, jigg och vobbler.
Jag menar, jag fick en abborre på 1,53kg på popper förrförra sommaren,
det är nog bitterljuvt för killarna om jag får chansa.



Sen följde jag med till tjärnen som ligger i närheten,
jag farsinerades av det blanka vattnet, den otroligt vackra naturen
och framförallt kasttekniken - flugfiske.

Nu har jag mitt eget set, min egna flugask, min vadarjacka osv.
Regnbågar är numera en vana, och det är öringar som lockar.
Jag är helt såld, och jag vet faktist inte om grabbarna är överförtjusta?

Men jag kan inte påstå att jag är i närheten av att vara en sådan
fantast som killarna i Team Dalkars är!
Dom åker många långa mil på fiskemässor,
dom uppdaterar sig med det senaste inom pryl och nyhetsmarknaden
och dom är på fisketurer oftare än Marcus Birro gråter ut i kvällspressen.

Men likförbaskat så har dom aldrig varit storhejjare av Gös-fiske,
Erik & Björn har lyckats kroka en och en annan,
men igår var det dax för Rickard och mig att ta oskulden av fisket,
han envisades såklart med sitt flugspö meda jag satt och
hånlog åt honom med ett sprillans nytt vertikalspö och min ljusgröna jigg.
Efter bara några minuter small det till och jag kände en liten fighter på spöt.
Min fösta Gös, jag var stolt som en tupp, och för första gången kan jag säga
att jag har upplevt något som teamet inte skrytsammt kan lära mig, haha!





... Men bara därför så ska grabbarna ut till samma ställe ikväll,
och jag blev tillsagd att jag inte fick följa med ;)

Skitfiske på er!
/Joi

Kommentarer
Postat av: Lella

Duktig tjej!

2010-06-06 @ 17:41:04
Postat av: Jimmy R

Grattis till första Gösen :)

2010-06-07 @ 09:21:47
Postat av: Björn

Fin den var den lilla rackarn! =) Jätterowligt!

2010-06-07 @ 20:53:50
Postat av: Thobias Lundin

Är lite sugen på att dra lite Gösta! Önskar att jag kunde hänga på nåndag! Har bara dragit en!

2010-06-07 @ 23:01:10
Postat av: Björn

Prova du, göstan är riktigt riktigt kul!



Det ska väl gå att ordna, men vi tänkte nog meta huvudsakligen framöver :)

2010-06-09 @ 01:41:59

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0