Bäckfiske

Bäckfiske är alltid lika spännande, speciellt om du har en bäck där det
finns lite större fisk. Men jag är lite trött på att fiska med mask så jag
åkte till Jakto och köpte ett mycket litet flugspö för att höja njutningen.

Dammade av en gammal rimfly rulle och DT lina sen var det bara att åka
till närmaste bäck.



Jag måste säga att jag blev förvånad över hur lätthanterat spöt var
trots sin läng på bara 120cm, ett riktigt mysigt "bäckspö".
Ett måste för alla flugnördar!






Ikväll ska jag verkligen se vad spöt går för i svarttjärn!

//Rille


Kommentarer
Postat av: Antonia

Ååhh vad fun bloggen är !

WONDERBAR ! =)

2010-05-21 @ 14:26:53
URL: http://ranklevenantonia.blogg.se/
Postat av: Björn

Det där lilla flugsetet är allt roligt, jäklar va du kommer få jobba om du ska dra båge på den! :D Det vill jag gärna se.

2010-05-21 @ 14:43:24
Postat av: Henke

Ser riktigt trevligt ut. Får man fråga lite vilken å det är?



//Henke

2010-07-05 @ 09:58:16
Postat av: Gustav

Det där spöet ser intressant ut, priset också! Men säg mig, hur är det att kasta med egentligen när man flugfiskar? Blir det slängigt? Ansträngt? Kan man kasta lite längre säg 10 m utan att det blir massa krångel och trassel?



Småvattensfiske rockar :D



/Gustav

2010-07-21 @ 18:41:02

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0