Jiggfiske

Här om dagen besökte jag en välbekant gammal djuphåla i mitten av Lindesberg. Betesfisken var som vanligt koncentrerad i STORA stim. Det blåste i byar då och då men vid ett tillfälle då jag låg alldeles stilla med båten släppte jag ner min jigg rakt ner under båten och stannade upp någon meter ovanför den stora bågen som syntes på ekolodet... då reste den sig från botten och kom upp för att undersöka min jigg, den måste ha varit så otroligt nära! Jag trixade lite med jiggen men fisken valde att återgå till sin ursprungliga position på botten. Spännande må jag säga!

Dagen slutade med tre slanka gäddor och två borrar på halvkilot. Samtliga fiskar och hugg under dagen lurades vid riktigt snabb hemtagning längs bottnen. Riktigt snabbt alltså! Lite roligt att jag sammanlagt flyttade mig ca 500m med båten, från båtplatsen till djuphålan, några ankringar på platsen och så hem till båtbryggan igen. Nära och bra och drar minimalt med soppa! :)








Fortsatt skitfiske!
//Björn

Kommentarer
Postat av: adam

Gillar eran blogg som tusan! (",) alltid så snygga bilder. Va kör ni med för kameror?

2010-09-26 @ 09:47:24
Postat av: Björn

Tackar, vad roligt att höra!



Själv har jag ingen värstingkamera, en digital zoomkompakt: Olympus SP-560UZ.



De övriga i teamet har dock systemkameror och dom får själva skriva vad deras modeller heter för det har jag inte i huvudet :)

2010-09-26 @ 11:53:59
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0