Killers i draglådan

Jag fiskar mycket med Buster Jerk och Big Bandit.
Men just nu blir det inte mycket tid över för fiske men snart ska dessa Banditer få smaka gädda! Tänkte visa vilka färger jag har valt att ta med mig ut till vattnet här nere vid kusten.


Dessa skönheter är suspending, skitmörten är helt ny och C353 har blivit en ny favoritfärg för skärgårdsfiske. Suspending-banditerna är otroligt vassa när dom hänger kvar längst i vattnet av alla modeller. Kommer skörda i vår!


Torsken och tånglaken 2, i shallow runner-utförande. C127 har visat sig vara väldigt effektiv här nere och dessa modeller fiskar strax under ytan och kan ibland plaska till i ytan. Kanon över grunda leopardbottnar. Ska bli intressant att se hur Trummans signaturfärg fungerar för mig.


Två orginal-bandits, alltså slow sinking. Skitmörten och papegojan är båda stora favoriter för folk över hela landet, även mig inräknad. Har fångat storgädda på båda färgerna. Orginal-banditen tycker jag är den mest variationsrika modellen då man kan fiska den ända från ytan i snabbt tempo ner till några meter med ett långsammare tempo. Gillar också med orginalen att den tycks ha ett lite mer oregelbundet rörelsemönster än dom andra. Plus i kanten med det "tickande" ljudet från rasselkulorna när den sjunker.


Slow sinking Buster jerks, med några färger som jag gillar. Jaadå skitmörten hänger med här oxå! Den klassiska gäddfärgen har även varit trogen länge och den översta, C031, har jag fångat torsk på! Kul bonus :)


Shallow runners. 114E och DTFS är favoriter i klart vatten där gäddan tycker om strömming och såna där blanka fiskar. DTFS lurade min makalösa madam från Karlshamn på 11kg i mars 2009. C100 är en stor favorit för just blekinges vatten och den är svår att få tag på idag. Bustern näst längst ner vet jag inte koden på men den gillar jag då den gör sig bra i både klart och grumligt vatten, ungefär som skitmörten.


CWC's Buster Jerk.


CWC's Buster Jerk.


C041, "Skitmörten", är som många säger ett Måste i draglådan. Den lär nog ha bäst fångststatistik av alla andra färger idag.

//Björn

Kommentarer
Postat av: Pontus

Daniel Peterssons färg tycker jag borde komma i Shallow också! Riktigt het färg för blekinge-gäddorna :)

2011-09-26 @ 19:55:13
Postat av: Björn N

Verkligen Pontus! Den gör sig så jäkla fin under ytan. Vattnet gör den lite ljusare än man upplever den på land :) Röstar för en shallow alltså!

2011-09-30 @ 11:53:48
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0