Big Update

Ur jimmy's synvinkel (Tyvärr inga bilder med det kommer.)

Torsdag
Vi drog ner till våran lilla tjärn för att dra lite fin regnbåge. Det började prefekt när jag och bjoz fick skjuts ut, jag smyger mig nära kanten när jag ser att dom vakar, lägger ut flugan och pang, där satt första fisken på första kastet. det var en liten stackare på 0.85kg som högg på min fluga. Efter en stund kommer RilleH och Mike (våran extra TD medlem för dagen) Fisket är trögt men efter en stund får rille en fin regnbåge. Sen bytte vi sida och rille får en till regnbåge. också den i samma storlek runt, runt kilot dvs. Strax därefter drar bjoz en mindre öring. Efter detta så hände det inte nåt mera specielt den gången, men vi alla skulle hem till våra bäddar, för på fredan vare upp tidigt som gällde för då var det resa ner te Göteborg och sportfiskemässan som väntade.

Fredag
klockan stog på halv 7 på morgonen, jag gick up för att trycka i mig lite frukost och hoppa i duschen, precis när jag är klar ringer bjoz och säger att han står utanför, prefekt. Matvrak som vi alla är stannar vi till i örebro ( 4 mil ifrån hemstaden)  på shell för att inhandla en stor baguette och en dricka. jag och bjozez turande om att köra dom 36 långa milen med fartkamera var och varannan meter. När vi väl kom ner så började naturligvis GPS:en krångla och det blev en liten snurr i sköna Göteborg =)
När vi väl hittar parkeringsplats och hittat in på mässan så börjar vi strosa runt, själv hade jag inga pengar att spendera men jag hängde med för att se vad som fanns och för att det är en rolig upplevelse. Rille och Bjozez shoppade loss lite granna, Rille mestadels då han inhandlade ett par vadare och lite annat smått och gott. När vi bestämmer oss för att åka hem så bestämmer vi också för att dra en liten cruising vända i stora götet, det var ganska förvirrande för en som är van vid en liten stad på ca 20 tusen ivånare. Till slut bestämmer vi oss för att sätta igång GPS:en igen så vi hittar ut på motorvägen, vilken tur att vi var så smarta så vi drog precis när rusningstrafiken satte igång '-.-
När vi väl kommit ifrån götet så stannar vi till på en liten rastplats för att ta några kast vid nån brygga lite random. inget specielt händer under resan på väg hem bortsett från att naturligvis stannar vid en av dom hundra affärerna med 400 olika sorters godis :P
När vi väl slagit oss te ro hemma hos rilleboy satt vi och lirade lite poker, snackade massa trams och sänkte endel alkohol, det var ett perfekt avslut på en extremt jobbig dag vilket gjorde att vi alla somnade in väldigt skönt.

Lördag
Bestämde oss för att ta en tur ut te tjärnen igen för att dra några fina regnbågar, dom var på hugget med enbart 2st ville komma up denna gång, men jag hade ytterligare 3-4 hugg och bjozez hade endel och rille tappade en bamsing. båda låg på runt kilot. på kvällen hade vi bestämt oss för att käka fisken som vi tog up i torsdags, det var suveränt och TD kan tydligen göra annat än att fiska ;D. Under kvällen drog vi också ihop ett gäng och spelade lite poker och sänkte även denna kväll lite mera alkohol.

Söndag
Söndan var ganska seg, vi sov bort halva dagen och vi bestämmde oss för att slå till mot dom lite mindre fiskarna, vi bestämde oss för att fiska lite bäckröding. Det gick väl hyffsat, jag och rille traskade iväg neråt en bit medans bjoz körde på sin lillebror. Det resulterade med att vi hitta en Put&take sjö mitt i skogen, det visade sig att det var en privat sjö som någon hade planterat vi, vi fick naturligtvis inte fiska i den då den var privat tyvärr, men vi ska försöka göra nån deal med den snubben någon så att vi kan få testa den.

Tisdag
Jag och Rille tänkte vi skulle testa kottjärn uppe i skogarna en bit norrut. det var en jäkla resa faktiskt, vägarna var urdåliga. Vi stannade till vid några vattendrag men inga tecken till liv. Vi irrar runt på grusvägar hit och dit, och tillslut hamnar vi rätt, stället vi skulle till skulle ha en bom, ja det hade den, vi skulle haft nyckel, men det hade vi inte men som tur var så var den öppen, det stod dock en lapp där det stod, "Är grinden öppen riskerar du att bli inlåst" men vi tänkte chansa på att inte bli inlåsta, men när vi kom ca 100 meter in på vägen kommer en stor backe, jahapp tänker jag, detta går givetvis inte då det var snö i backen och mina vinterdäck inte var direkt  bra, jag får skylla mig själv antar jag :P. Vi hoppar ur bilen och går till fots. det blir en vandring på ca 3 km, det var ingen fara om jag ska vara ärlig. Tråkiga nyheter väntar när vi kommer till tjärnen, det visar sig att den är frusen. När vi väl har gått så långt så stannar vi till och kollar i vindskyddet vad som finns där, där fann vi lite kryddor för att kunna grilla fisken över öppen eld och lite annat smått och gott, bland annat en yxa och lite annat, vi börjar hacka sönder isen, ojsan, där plumsade rille ner i vattnet med hela högerbenet. ;D Vi börjar göra upp en eld och vi får sitta framför elden i 3 timmar för att få upp lagom torra byxor på rille.  Efter en stund bestämmer vi oss för att fixa lite kaffe, nja det vete tusan hur det gick igentligen, till slut fick vi i oss lite granna men inte var det det goaste kaffet jag druckit. vi börjar knata hemåt efter ett tag och börjar röra oss hem.

Det var den stora uppdaten, hoppas det gav en massa glad läsning, kommer med några bilder senare.

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0