Abborrefiske i Dalkars med kilosabborre

Efter att jag och Rille dragit finfina borrar i dalkars har Björns sug efter kilosborre ökat kraftigt på bara någon timme. Så beslut om ny fisketur idag blev planerd.
Rille och jag (erik) drog ner vid halv 7 på morgonen och Björn kom ner ca 45min senare.
Jag hade innan hunnit fått 2 små abborrar. Här kommer bild på en av dom.


Sen så kom björn ner och börjad jiggandet. och med taktik att gå med uppkavlade byxben i forsen gav bättre läge för jiggandet och resultat blev det.


En fin abborre på 1,1kg och 43cm lång nappade på björns gröna curlytail

Glad för att bli isläppt blev den och stack snabb innan vi skulle hinna
ånga oss

Vi fortsatte jiggandet för mig blev det den 3e abborren för dagen

Yeah! Borre is the shit. 0,65kg


Efter min borre så blev det dags för en ny art. Löja

vad glad man kan bli ^^

Rättvist nog skulle alla få en borre idag. Rille drog även han en liten rackare


Rille fick sedan även avsluta fisket för dagen med en liten slemmis på fluga


4 Abborrar över kilot och 5st över 0,6kg på 3 dagar. Roligt värre!
Räkna med att det kommer uppdate på bloggen snart :)
Skitfiske!

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0