Göstrolling

Jag tillsammans med Robin och Andreas åkte ut på en kvällstrollingtur på Norasjön. Vädret var otroligt instabilt med flera skurar bara på vägen fram till Norasjön. Efter inkassering av fiskekort och diverse käk sätter vi i båten och lägger i spöena. Klockan var cirka 19:30-20:00 när vi började trollingen med 6st spön. Vi var peppade till tusen, allt talade för ett bra fiske; vädret, årstiden, vår utrustning och framförallt den till tusen taggade fiskeandan i båten. Det var nämligen en mindre tävling på G, en kompis till Robin var ute i sin båt och skulle out-fisha oss. Det dröjde inte länge förän första fisken klev på men Andreas som aldrig fått gös förut blev lite besviken då det visade sig vara en mycket liten gädda. Nästa man att drilla var jag själv och även då kommer det upp en liten slemmig gäddjävel. Tredje gången gillt och Robin drar dagens första gös, en fin bit på 2,1kg och 61cm. Högg på djupriggen och en blåsilvrig vobbler.

Vädret var väldigt växlande och en konstant sydvästlig vind gjorde det lagom kyligt i luften. Solen tittade fram mellan de bäcksvarta molnen men vi klarade oss undan regn hela tiden. Snacka om tur, det syntes ett flertal regnbyar runt omkring oss under kvällen.

Lite senare hugger det en 3hg abborre på djupriggen vilket förvånade oss en smula, Robin plockade upp den. Ett av de sex drag vi fiskade med var från min beteslåda och var en Nils Master Invincible vinröd rygg och silverglittrig med lite svarta prickar. Båda gäddorna högg på denna men sedan tappade vi draget då vi råkade hamna på för grunt vatten. Skitsamma och ut med en ny Nils Master. Just Invincible modellen visade sig vara en killer denna kväll. Vidare drog Andreas ytterligare en gädda men därefter kom nästa gös upp. Jag fick en till 2kilos fisk, gös, och givetvis högg den på den nyligen riggadde Nissen Invincible. Robin tar därefter en andra gös som även den håller 2kilos gränsen. Bara godkända gösar än så länge.

Huggperioden kom igång på riktigt mellan klockan 10 och 11 och här hände det så mycket att jag inte vet i vilken ordning det skedde. Vi fick iaf två gäddor till, samt tre gösar. Dessutom tappade vi några fiskar med så det var riktigt intensivt och otroligt roligt! Jag hann knappt med att äta upp mina äggmackor jag hade med mig. Robin tog största gösen för dagen och den vägde 3,5kg, jätte grattis! Andreas fick sin första gös någonsin, super grattis!

Här är lite bilder:






























Skitfiske alla!

Kommentarer
Postat av: Rille

härliga gösar grabbar, kul att ni drog så många :)

2008-06-24 @ 14:49:32
Postat av: Björn

Ja fan vad kul det var, var något att göra typ hela tiden :)

2008-06-25 @ 15:48:37

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0