Nytt Abborre-PB i dalkars... igen

Jag (Erik) hade precis kollat färdigt på en film hemma med flickvännen och brorsan då telefonen ringer.

"Är du hemma?!"
"öh, ja det är jag?"
"Bra! Kom ner till dalkars med kameran, NU! Har fått en fet abborre på fluga, lätt över kilot"

Inte bara kamera fick följa med, självklart blev jag fiskesugen så lite prylar fick följa med.


Rilles fina borre. 1.66kg och 49cm lång


Så ska det se ut :)

Vi avslutade sedan med en varsin Gädda. Rilles på 2,6 och min hade nog knappt gett utslag på vågen så den vägdes aldrig.
Värt att säga är att rille dessutom missade 2 hugg och tappade en gädda. Så totalt 4gäddhugg och 1 fetingborre på egengjorda flugan. Fin fluga rille :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt stora gratulationer, den där abborren är GULD värd!



Hoppas pizzan samakar gött sen =)

2008-06-23 @ 12:56:13
Postat av: Robin Schöllin,Team Babyface

Stort grattis rille till denna grymt fina borren och på fluga dessutom.....grymt:)







2008-06-23 @ 14:30:41
Postat av: Rille

Tack får alla fina kommentarer, det värmer ;)

ja kul som fan att jag tog den på fluga, och det e Manligt ;P ändeli nådde jag kilogränsen

2008-06-24 @ 07:35:33
Postat av: Jimmy

ja det var fan på tiden rille! grattis till PB och en snart inkasserad pizza :)

2008-06-24 @ 15:33:03
Postat av: JOi

Äckligt stora borre ;P

2008-06-24 @ 19:21:06

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0