PB på borre i Dalkars... Igen

Jag (Erik) var sugen på att dra lite abborrar i dalkars sedan Rille fick sin fina och vi sedan tidigare hört om 2st runt 1,5kg dragits i vattnet. Jag begav mig ner vid ca 12 tiden för att hinna med ca 1,5-2 tim fiske innan det var dags att dra iväg till jobbet.

Första kastet suger det till direkt, ordentligt.. några hårda abborre knyck och sedan är tafs och jigg borta. Tabbe, värdelösa fiskeknutar straffar sig.

På med nytt igen, och denna gång utan tafs då mína var slut (illa illa). Fick hålla tummarna för att gäddorna skulle hålla sig på avstånd, och visst gjorde dom de. Abborrna var dock i farten.

På första timmen hade jag landat 5st abborrar och tappat 2. 4st låg under 0,5kg men 1 på 0,6kg.






Sen var det dags för PB. Hade fastnat med jiggen bakom en sten i forsen. Men fast besluten om att jigg var rätt för abborrnarna och med den sista jiggskallen (inte nu längra, tack JontaK) bakom stenen så slet ja av mig om fötterna och vadade ut och fick loss jiggen. 3 kast senare satt en ny fisk på kroken och denna gång var det en större. När jag fick se firren så började ja bli lite skakis men en lugn känsla kunde infinna sig då jag efter en liten fajt landat fisken i håven. Nu var det min tur att ringa på Rille, inte för kamera utan för Digitalvåg. Denna ska bli ordentligt vägd. Rille var dock på jobbet 3km bort men det hindrade inte honom. Upp på cykeln, hem och hämta vågen och sen till dalkars, fina borren fick vila i vattnet men med ett håvnät runt sig.
   När väl rille var på plats så vägdes fisken till fina 1,45kg. Nytt BP för mig men rille fick behålla TDs Abborrerekord :)




Rille hade dock inte bara hämtat vågen. Han hade självklart tagit med sig sitt kära flugspö.
Här följer en liten bildserie






En glad rille med en ny fin abborre. Denna vägde 0,95kg.

Det fick avsluta dagens lilla fisketur. Jobbet kallade för oss båda.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Shit grabbar fyfan va sugen jag blir nu!



Grattis

2008-06-25 @ 15:08:51

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0