Regnbåge i värmen

Jag begav mig ut på en båttur i jakt efter sjöns regnbågar och öringar som släppts i nyligen. I andra änden av sjön (där inte alla svenssonfiskare från land kommer åt) fann jag regnbågarna. Vak och plask runt omkring mig så jag blev alldeles yr i hövve! Använde kort och gott ett och samma drag hela tiden. En gulvit Wippspinnare med guldsked. Alla regnbågar som högg var otroligt starka vilket förvånade mig när det var så varmt ute. Troligen var de utsvultna från att ha varit i fångenskap. Den första bågen lossnade i ett hopp över ytan, fan. Den andra bågen lossnade också i ett språng över ytan, fan! Den tredje kontakten lossnade i mothugget men den fjärde satt på hela vägen in. Blev lätt besviken när jag upptäckte att den alldeles silvriga fisken inte var en öring utan en väldigt blek regnbåge.

image69

Sedan tappade jag en till i mothugget och strax därefter fick jag besök i båten vilket resulterade i att fisket var över för den här turen:

image70

Shitfishing // Bjoz

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0