Rossvalen Trolling-Tävling!

Jag och min fiskekompanjon Tommy började trollingfisket med 5 spön lite innan Robin och Markus hade satt igång. Ett kvickt hugg på Grotesco som la sig igen innan Tommy hunnit få ur spöet ur spöhållaren. Blixthugg? men hade vi fått upp fisken hade vi ju inte räknat den i tävlingen?

När Telias fördömda mobilnät börjat fungera igen ringer Robin och säger att han börjat lägga ut sina grejer några hundra meter bakom mig. Tommy och jag nöter på med en het arsenal drag i vattnet medan vi snackar estet och mycket annat. Till sist får vi slut på samtalsämnen och jag koncentrerar mig helt och hållet på att styra båten och fisket rätt. Tiden går och Tommy börjar bli kissenödig, liksom jag själv en stund senare. Efter att ha passerat en hotspot utan någon kontakt med fisk tar vi upp grejerna och åker i land vid Gusselby Annorlunda. Här slår vi varsin drill och Tommy säger att han måste åka hem för att han fryser så. Ja jo tänkte jag, han har ju bara jeans så jag kan väl inte fortsätta plåga honom. Så sätter vi full fart hemåt genom Bottenån och Tommy blir avsläppt vid en brygga längs åstigen. Pussy! ;D

Med dyrbar tid förlorad brummar jag tillbaks genom ån och ända upp till norra delen av Råsvalen. Från och med nu var paravanfisket omöjligt eftersom jag var själv i båten men jag lyckades slänga ut den och köra på 3 spön. Strax innan jag anlänt till den nya fiskeplatsen hörde jag på mobilen att Robin och Markus hade dubbeldrill? -.-? Nu är det väl ändå helt kört tänkte jag. Men men!

Ett rejält men kort hugg på en Super Shad Rap som löste ut releasern skedde men ingen fast fisk trots sylvassa OWNER-krokar. Jag snurrade runt hej vilt utanför Kallernäs men slutligen ringer Robin och föreslår käk i Storå. Så fick det bli och vi åkte med båda båtarna och la till i ån inne i Storå. Kebabpizzor och tallrikar visade sig vara oerhört smaskens som alltid när man varit ute på sjön. Klockan var en bra bit efter 9 när vi åkte raka vägen hem igen efter käket. Nå, jag drog inte upp en enda fiskjävel idag medan Robin och Markus tog 2 gäddor och tappade några fler. Jag fick spö men samtidigt var oddsen ganska ojämna denna gång. Jag fiskade i blindo (glömde ekolodet, DOH!) samt med en fräshing inom trolling samt att jag tappade tid och på slutet fick köra tre spön istället för fem. Nya tag en annan gång, då jävlar blir det 10+! och rikligt med Pisk! ;)

Skitfiske gott folk! // Björn

Kommentarer

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0