Årets första Abborre + Öringuppfödning

Åkte till Lindesberg i måndags för att fiska med grabbarna. Under dagarna blev det några snipor men
även årets första abborre på fluga :)



ca 500g som fick simma tillbaka.





Lördag.
Bestämde mig för att åka ner till Kisa som ligger ca 5 mil söder om Linköping, då jag fått hys om en privat "öringodling"
Det är en man på 70+ som tidigare jobbat lite med fiskeodling, som nu försöker att återreproducera öringbeståndet i en liten å. Han har under 4års tid födit upp öring som han sedan släppt ut. Meningen va att jag skulle få se några öringyngel, men han hade tyvärr redan släppt ut dem. 6000 romkorn hade han tidigare under våren lyckats fåihop, hur många som blev yngel vet jag inte. Själva hjärtat låg under en fabrik. De hade dragit en slang från ån, så friskt vatten ran in i två tunnor och sedan ut i ett karl där romkornen låg.






Ån som öringen ska tillbringa större delar av sitt liv i.






Aha, pool 1 tänkte jag. Jävlar att det klia i fingrarna på mig ;)


Det såg lovande ut, och jag hoppas verkligen att de trvis där.
//Rille

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Nice update :D

2009-04-26 @ 17:08:57
Postat av: Linköping

Vackra bilder Du tar!

2009-04-27 @ 00:24:02

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0