JERK-Havsöring

Jag och min nya fiskekompis Casper spenderade hela dagen från kl 10 till 5 med flitigt jerkfiske längs hela strandpromenaden. Vädret var oerhört behagligt med strålande sol, svag sydlig vind och inte ett moln på himlen. Skönt för oss men detta gjorde så klart fisken trög...

I samma vik som jag fångade tioplussaren hade jag en groteskt fet gädda som efterföljare på min Big Bandit. Adrenalinet på topp vill jag lova, den var STOR! MEn gäddan högg inte utan vände efter att jag gjorde ett skapligt spinnstopp.

Casper övade flitigt på tekniken och kastlängderna och fisk lära sig den hårda vägen, backslash fjong 200 spänn i sjön ^^

Men till dagens stora händelse, jag fiskade med Big Bandit och fick ett tokhårt hugg! Sprattlade uppe vid ytan direkt och grymt starka rusningar åt höger och vänster... Det här är ingen gädda fattade jag snabbt och hävdade att jag måste ha en havsöring på kroken... När den väl kommer in till kanten tar jag upp en silverblank och vilt sprattlande havsöring som blivit krokad bak i stjärten... Damnit, felkrokad. Hur som helst otroligt roligt och överraskande.

Ville släppa tillbaks den snabbt så den skulle klara sig bra så brydde mig inte om att väga den ordentligt, men uppskattar den till 3 fina kilon.










Jerkbait fångar mycket det här året, torsk, storgädda och havsöring! :D

Blir hårdfiske imorrn igen då vädret ska bli mer lovande.

Ha det fint alla!

//Björn

Kommentarer
Postat av: Rille

You keep suprice oss! otroligt vacker öring!! respekt bjoz :D nu blir man grymt sugen på att komma ner :D

2009-04-04 @ 23:38:13
Postat av: Björn

Japp det verkar va riktigt fina vatten här nere ^^ Händer ett och annat i änden hehe



Ja det kanske är en öring och inte lax, blev faktiskt lurad av nån gubbe som kom förbi när jag tog den och han sa att det var en lax x) rofl att jag litade på honom



Mm ni är alla så välkomna :)

2009-04-04 @ 23:54:36
Postat av: Jimmy

det ser ju ut som en höring till färg och prickar, det som gör mig osäker är ju stjärtfenan, den är mera V formad som en lax :P kanske "barn" till en hybrid ? :P

2009-04-05 @ 11:14:16
Postat av: Store Brürch!

"Vilken fin gös, äh de är en lax ser du väll" hahaha



fyfan va sjukt fin asså! haha du har tagit jerktbait fiske ett steg till känns de som :D vad tänkte du ta här näst? bläckfisk? ^^

2009-04-05 @ 12:28:05
URL: http://nääää
Postat av: Björn

Jadu jimmy det verkar röra sig om en havsöring iaf, på SFF har några hjälpt till med att reda ut saken och nu är jag nästan helt övertygad om att det är en havsöringshona.



Hahaha! Japp jerkbait ska man inte underskatta, bläckfisk rofl :D

2009-04-05 @ 18:54:48

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0