BIG PIMP(L) Update

Måndag

Jag och Rille bestämde oss för att dra ut på Lindesjön och testa isfisket där, och kolla om isen höll, jovars, inga problem där inte, det var ju ändå 40cm på vissa ställen. Det var första gången  jag och rille skulle ut på is och fiska så det var lite spännande, efter inhandling av pimpelspö och diverse saker så bestämde vi oss för att bege oss ut. jag främst för att försöka lura första fisken för 2009.
Dagen för övrigt resulterade inte i några fångster.

Lite dålig insperation just nu så låter bilderna tala för sig själv.


Junarn




Spöring




Tisdag

Vi bestämde oss för att försöka i en liten hemlig put & take sjö nära till hands. Denna gång var det inte bara jag och Rille utan det var Fernau och Joi också.

Dagens fångster resulterades i 1 regnbåge till Rille och nada till oss andra.
Dagen avslutades med lite korvgrillning och sedan hemfärd.

Bilder får som sagt tala för sig själv.

Team dalkars fast fattas en medlem


Dagens fångst



Onsdag

Tredje dagen och tredje pimpelturen, nu banemej ska jag ha årets första fisk tänkte jag ( jimmy )
Jovars

Dagens fångst resulterade i en båge till mig.

och nu vidare till dom underbara bilderna tagna av fotografen RilleH

HappyFace och fina färger på bågen :)




Cool bild


Ego ;)


Cool




forshaschacka


Vi saknade dock bjoz under hela tiden men han valde sälen framför detta :P

// Jimmy

Kommentarer
Postat av: Lella

Grattis till fiskarna. Vad mycket snö ni har!

2009-02-18 @ 18:04:30
Postat av: Jimmy

man tackar man tackar, jo vi har hur mycket som helst :P

2009-02-18 @ 18:20:43
Postat av: Bjozidozi

Härliga updates här på sistone, man är inte annat än en stolt vän och team-medlem ;)



Riktigt kul med så mycket bilder, och bra bilder dessutom.



Grattis Jimmy till årets första! Härlig bild det blev där oxå. Ni börjar med ädelt ni.



Ja ni verkar ju ha riktigt mycket snö med, man hade ju knappt behövt åka till sälen! :P



Blir att titta in på bloggen oftare än normalt nu framöver då ni verkar vara riktigt i farten.



Bajsfiske!

2009-02-19 @ 23:44:09
Postat av: Björn igen

ps. Den där bågen i snön ser ju ut som en fryst lax från ica! ;) (Erkänn!)

2009-02-19 @ 23:44:56
Postat av: Onkel P

Vi saknade dock bjoz under hela tiden men han valde sälen framför detta :P



// Jimmy



------------



Låt mig då genast utycka mig genom att påpeka att en viss "Jimmy" också skulle till en viss del av sälen i år. Lovat av hans den uttalade själv om ja inte minns snett...

Du når mig för svar även på Bakbar.bilddagboken.se.



Ciao Bella *

2009-02-20 @ 00:33:06
Postat av: Farbror P

Jimmy om Tisdag:



Absolut skulle jag det, dock har lönen inte varit som jag tänkt mig och suget efter snowboard varit lika dant som det är i början av säsongen, men den är väl inte slut änn ?



Svar: Nej givetvis inte käraste du ! 2 hela månader kvar ! :)

förstår givetvis ekonomi problemet. det har vi nog alla ! God fiskelycka, (själv har ja bara sett danskar här uppe) tyvär.. ^^

2009-02-20 @ 18:52:58

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0