Havsöring?

Så har man blött linan för -09.

Jag, Björne, bor numera nere i Kalrshamn i Blekinge där jag pluggar på en grafisk 3D utbildning. Här ha rjag fått nya fiskemöjligheter som verkar ganska svårflirtade men man har ju hört mycket om Blekinges stora suggor och ädlare fiskar i t.ex. mörrumsån. Nu har jag iaf. testat på fisket lite smått.

Var ute och dängde lite efter havsöring idag från stenhällarna runt Karlshamn. Var ute mitt på dagen och det var grått och kallt och väldigt lite vind.
Testade mina två nya drag vilka nu har reducerats till ett för jag satte Samban (det bästa?) i botten.

Trots att jag gick hem utan fångst var det ändå inte helt förjäves då jag tappade en fisk på samban.. Fan vad skönt det var att känna på lite gung i spöt! Vad det var för fisk kan jag inte säga men troligast är väl gädda eller havsöring?

Hade klätt på mig alldeles för dåligt så pallade inte vara ute så länge, blev väl cirka två timmars fiske. Nu blir det att införskaffa några fler drag och klä sig bättre till nästa gång!

Istället för fisk, lite natur:

asd


Team Dalkars har nu dragit igång säsongen och den slutar inte så vitt jag vet förrän om 11 månader. Mycket ska det fiskat, och vi önskar er läsare lika mycket skifiske som vi kommer att ha! :D

Kommentarer
Postat av: Rich

Sweet med en uppdatering! ja nu känns det nästan som om det inte dröjer länge förens vi får se en fisk på bild! Btw på bilden näst längst ner, ser det ut som om det är en ädelfisk som är uppe och krusar i ytan :)

2009-02-07 @ 01:28:44
Postat av: Björn

Nej hoppas inte att det dröjer allt för länge. Ja det ser det nästan ut som, men är bara en sten :(

2009-02-09 @ 01:52:18

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0