Snö + fiske = lite jobbigt

hur ska jag göra detta snygg då, jag kan skriva det väldigt detaljerat eller bara väldigt snabbt, fisketuren blir nog ganska snabbt berättad då det inte finns allt för mycket att berätta om, bortsett från all snö xD

Jaha, jag tänkte fixa lite coola bilder på rullen och diverse drag som inhandlades men kameran hade inga batterier så det sket sig.

Iaf, såhär såg dagen ut.

Jag ( Jimmy ) kommer hem från jobbet, drar till Fernau med fiskegrejjerna och han packar ihop sitt, vi drar först till dalkarsluckorna och checkar läget, jovisst :P här va det snö vill vi lova ^^ halt som *B E A utiful* ni som har sett Jim Carey i filmen "Bruce den allsmäktige" förstår kanske ^^ How ever, vi stannar till lite granna där för att bara få göra det där första kastet för året, för att få se isen bildas i spöringarna bara för att få känna jerken / Jiggen / skeden, ja vad vi nu fiskade med, bara för att få känna den ligga i vattnet och svepas med utav strömmen. Tyvärr blev det inge långvarit då vi var tvungna att pölsa runt i 15cm snö för att komma någonvart, så vi kastade av det lilla området vi valde ganska fort, försökte röra oss bortåt Liab för en titt där borta, det resulterade ju ganska bra vårfiske där förra året :) 9kg  + 7kg :) inte helt fel. Men det blev inge av det, såg ut att vara ännu mera snö där, vilket nu har gett mitt och Fernau en tankeställare som säger "vänta tills snön nästan är borta" ungefär :p Men, fiske relaterade saker ska inte ta slut här mina damer och herrar. För att efter detta drog vi hem tog nya strumpor och begav oss till Jakto för att han skulle spola på ny lina på hasplet :) woho ändeli ^^ det blev 0.20flät av nått märke som han rekomenderade där uppe :) hoppas det håller. Sen blev det 8 små drag som tydligen skulle funka väldigt bra där nere. sen blev det lite tafsar osv, samt nått som kallades nå konstigt, ska bli spännande att testa på det,  nämnligen Bompara, det gör att jag kan flugfiska med haspelspö. eller :P jag kan kasta hur lätta drag som helst långt. Det går till som så att jag har ett flöte, som tydligen inte ska skvätta så mycket, (what's the point typ :P) jaja sak samma, sen sätter jag ett leke precis efter det, för att sedan sätta en bit lina som ska aggera som tafs, sen kan jag knäppa på ett till leke och sätta en fluga där ute, och detta gör då att jag kan kasta flugor med haspel som i detta fall kommer väga drygt 30g :) ska bli spännande att testa :)

För övrigt hade jag inget mera att rapportera :) Over and Out

/ Jimmy

Kommentarer
Postat av: Björn

Det är tanken som räknas :P Kul att du skaffat lite mer EGNA grejer ;) Det enda jag är skeptisk mot är din lina, jag har haft bara dålig erfarenhet av att låta en försäljare välja lina :P Men hoppas han var schysst.

2009-02-11 @ 20:29:26
Postat av: Jimmy

Det var stefan, min förra granne han gav mig lite fin rabatt också :) han visste vilka alla vi var, han kom ihåg er från fiskeligan med gigantiska borrarna ^^

2009-02-11 @ 20:33:44
Postat av: Rich

hehe ja TD är lite "ökända" i linde ^^ för borrar kan vi dra!

2009-02-11 @ 21:36:17

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0