Blixvisit i Blekinge

Jag, Bjoz, var nere med familjen till min studieort Karlshamn i helgen. Jag hade lovat att inte fiska bort den lilla tid vi hade där nere men några få kast fick gå tyckte dom. Det räckte oxå. Tredje kastet med en shallow buster (samma färg och samma plats som jag fick megasuggan i våras) slet det tag i grejerna! Ingen bjässe men det var gött att få smaka på lite blekingegädda igen och ännu roligare var att få visa mor, far och lillbrorsan hur det ska gå till. Lite senare på dagen fick jag ta några kast till på ett annat ställe och där small det igen.
Mulet väder = super väder. Beklagar dock de dåliga bilderna, men bättre det än inga alls.


Ett stadigt nackgrepp är det som gäller nu mera, inga fler krokar genom fingrarna tack!


Blekinges gäddor är nästan en egen art, i alla fall för mig.


Dagens andra. Högg under mycket snabb hemtagning och kom upp med en stor tångklase på sig.


Det var en minirapport istället för den förra bibeln!

Skitfiske alla läsare
//Bjoz



Kommentarer
Postat av: Rille

Trevligt fiske där :D i höst har du inget att säga till om, då kommer vi ner! belive me

;)

2009-07-25 @ 00:34:00
Postat av: Jimmy

jajemen som rille säger ;) Fan va gött med lite updates.. long time ago

2009-07-25 @ 11:10:42
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Björn

Fan va najs Rille, hoppas ni tajmar in bra fiskeväder oxå =)

2009-07-25 @ 12:50:32
Postat av: JOi

Då hoppas jag att jag kan följa med Rille & Förnis ner till dej Bjoz :D

2009-07-25 @ 19:29:58
Postat av: Bjoz

Ja men det vore ju dökul! :D Än så länge är jag obesökt föresten :P

2009-07-25 @ 20:30:07

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0