Vättern Gäddsafari

Jag, Björn, spenderade några dagar vid stugan i Västanvik, Norra Vättern. här skulle huvudsakligen målas hus men självklart var det obligatoriskt att ägna lite tid vid vattnet. Det blev knappt något seriöst fiske, däremot hade jag turen att få syn på en skaplig gädda som låg precis vid en brygga på det grunda och klara vattnet:


Meterlång gädda vilar sig bland växterna.


Den syntes tydligt genom det fina klara vätternvattnet.


Givetvis försökte jag få den att hugga, men den var trög. Faktiskt undrar jag om den rent av var mätt, så rund som den var om buken.


Lite intresserad var den av min buster jerk. Ett slött utfall gjorde den men missade draget!


Alltid lika roligt att få syn på stora gäddor så där. Man blir helt lyrisk och hoppas att den kommer att hugga. Till slut verkade vi ha stört den för mycket och simmade lite längre ut. Ingen fångst men rolig upplevelse ändå.

Gigahugg på er alla!
Björn

Kommentarer
Postat av: Rille

Sedärja! den är så jävla fet!!! Hoppas du får en trevlig midsommar :)

2009-06-18 @ 10:09:00
Postat av: Bjoz

Tack så mycket och detsamma du! :)

2009-06-18 @ 12:54:31

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0