Torsk på jerkbait!

Hejsan allesammans!

Idag tänkte jag jerka lite längs strandpromenaden för att kolla läget med dom gröna. Så dängde på med en orange Buster Jerk orginal och efter lite nöt så BAM! För första gången i år var det gung i spöt :) Men lagom förvånad blev jag när den kom in lite närmare och visade sig vara en mycket mörk och fint tecknad torsk! :D

Jag hade lite problem med att ta upp den eftersom jag inte hade någon håv och strandkanten var ganska problematisk. Men efter att ha snubblat ner på runda stenar och plaskat lite med armen i vattnet lyckades jag iaf plocka upp den.

Fin torsk! Väldigt otippat som första fisk för året. 71cm lång och 3,5kg tung.




Byggnaden i bakgrunden är min skola hehe ^^ Nära och bra till fiskevattnet!




Tyvärr ingen catch and release på den, som fattig student sitter det fint med några billigare måltider ;) Gött gött.
Sen när jag rensade den visade sig magen vara proppfull med mat, så jag vart ju nyfiken!
I magen fanns det fullt med såna här små fiskar, denna liten krake måste precis ha blivit uppäten... kolla bara hur "välbevarad" den är.




Någon sorts simpa kanske?




Blekinge invigt :) Sketfiske alla!

       //Björn

Kommentarer
Postat av: Erik

Stort fett grattis :D så jävla skoj!

2009-03-29 @ 16:54:36
Postat av: Rille

haha ganska otippad kan man ju säga :D viste inte att det fanns torsk nere i belkinge! respekt! :D

2009-03-29 @ 17:28:09
Postat av: Bjoz

Tack så mye gubbar! Östersjön bjöd ju på bra torskfiske förr, kul att det finns lite av dom kvar iaf :)

2009-03-29 @ 18:00:37

Kommentera här foorheelveete:

Vad heter du?:
VIP

E-postadress:

Haru Blogg:

Say What You Want:

Trackback
RSS 2.0